Annons:
Etikettsenaste-alster-nya-bodymods
Läst 7395 ggr
Jeeey
2010-09-17 15:48

Christina idag!

Ja, jag ska äntligen göra en christina :) Var extremt sugen på en redan för två år sedan men av nån anledning blev det aldrig av. Men idag händer det! Är inte det minsta orolig att det ska göra ont eller så, men lite smått nervös över att dra ner byxorna är jag nog..

Ville bara dela med mig av glädjen :)

Och nej, bild kommer nog inte att komma sen..

Annons:
[trumman]
2010-09-17 16:55
#1

Ursäkta en obildad; vad är en christina?

Binks
2010-09-17 23:16
#2

De är nån piercing i mushuset.

Så mycket vet jag.

ChristineL
2010-09-18 00:38
#3

Det är en piercing som sitter på venusberget, ovanför klitoris, kan man väl säga.

Jeeey
2010-09-18 14:58
#4

Ja precis som ChristineL säger så är det en intimpiercing.

Som jag trodde kändes det inte alls särskilt mycket utan gick väldigt snabbt och lätt. Idag har jag ett litet blåmärke efter tången, det är allt. Jag är väldigt nöjd! Och min pojkvän tycker det ser fint ut. Kan än en gång rekomendera killarna på Tribe här i Göteborg. Dom är sjukt duktiga! :)

Aviendha
2010-09-19 12:33
#5

#2 "mushus" HAHAHA! Skrattande

#4 Grattis! Tycker det är en riktigt läcker piercing :) Hoppas läkningen går bra.

Jeeey
2010-09-19 19:50
#6

#5 Tackar! Ja jag är riktigt nöjd med den, den ser väldigt fin ut :)

Annons:
artdesiu
2010-09-20 14:55
#7

Vad kul att den äntligen blev gjort då! Jag har haft min i ungefär 1½ år och är jättenöjd med den. Läkte superfort och har aldrig krånglat, det enda man kan ha "problem" med är skorpbildning, det tycks alltid vara lite runt kulorna på staven för mig, men det stör mig inte. :P

chade
2010-09-20 19:18
#8

har också funderat på en sån, men tycker det är så pinsamt att dra ner byxorna för någon okänd, haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

axilur
2010-09-20 21:34
#9

Grattis!

#8 Ja, eller för sin "vanliga" piercare liksom. Haha, njaaa… Vill, men… Skäms

/Anneli

Jeeey
2010-09-20 23:57
#10

#7 Ja precis så känns det, äntligen! :) Vet inte varför jag inte tog tag och gjorde den tidigare för den ser riktigt fin ut :D

#9 Tack! :D

Det klart det kan kännas lite smått pinsamt. Kan säga att för min del var jag inte ett dugg nervös efter att jag väl dragit ned byxorna, det släppte liksom direkt efteråt. Och det kändes faktiskt inte det minsta konstigt när piercaren tittade och grejade där nere. Men jag tror det gör stor skillnad om man går till en piercare som man vet är seriös och litar på, då kände iaf jag mig tryggare :)

chade
2010-09-21 00:20
#11

#10 jo klart har det stor betydelse! Att man kan lita på piercaren. Egentligen så bryr dom sig nog inte, eftersom som säkert vart där nere på jätte många andra tjejer och piercat. Men man kan ändå inte låta bli att nervösa ihjäl sig, haha ^^

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Sara
2010-09-27 04:13
#12

Jag funderar på en sådan oxå. Men är nervös för att det ska göra ont med byxor i början.

Sara

zanpakuto
2010-09-27 21:35
#13

Vad satte de in för smycke? Rak, böjd, surface, j-bar, ring? Har sett en del olika varianter och alltid kul att veta vad de använder sig av på olika ställen :]

Håller med om att det känns mer pinsamt innan vid tanken på det hela än vad det faktiskt är när man väl ligger där med byxorna nere :]

Ett tips är att ha kjol på sig, då räcker det med att dra undan trosorna åt sidan (en del vill dock att du tar av dig dem helt) och vika upp kjolen där det behövs för att komma åt och därmed vara mindre butt-naked liksom ;]

Annons:
Jeeey
2010-09-28 00:25
#14

#12 Jag personligen tycker inte att piercingen har gjort direkt ont en enda gång. Det har inte ens varit nåt problem för mig att ha tajta jeans på mig. Jag frågade faktiskt min piercare innan jag gick därifrån angående att använda mjukisbyxor å så och han sa att det inte alls skulle vara så farligt att det skulle behövas.

Om man säger så här, det är nästan så att jag inte tänker på den då den inte känns av överhuvudtaget. Hittills är den utan tvekan den piercing som gjort minst ont och läker snabbast, idag ser det jättefint ut :)

#13 En bananabell såklart :) Förstår inte hur man skulle kunna sätta en barbell där, då måste man nog ha lite annorlunda anatomi.. Man sätter ju t.ex inte en barbell i en navelpiercing direkt

Sara
2010-09-28 01:00
#15

# 14 Så sugen jag blir!

Sara

zanpakuto
2010-09-28 01:32
#16

Bra :] Nej, det förstår inte jag heller. Men på vissa ställen sätter de i smycken som inte är de bäst anpassade. Som tex en bananabell i en surfacepiercing.. Finns de som faktiskt sätter en barbell i naveln. Folk upphör aldrig att förvåna :]

Som sagt så var jag intresserad av att veta vad de använder och uppenbarligen så tänker de rätt iaf :]

Grattis till en riktigt snygg piercing och hoppas den inte migrerar! :]

Jeeey
2010-09-28 02:44
#17

#15 Det är som sagt en riktigt läcker piercing! Ångrar inte en sekund att jag gjorde den, man känner sig lite sådär extra fin ;)

#16 Ja man kan ju ifrågasätta sig hurvida kunniga de piercarna är om de inte sätter i smycken som lämpar sig efter piercingen.. :/

Tack! Hittills har jag aldrig haft några vidare problem med nån piercing så jag är hoppfull att den läker fint :)

zanpakuto
2010-09-28 04:49
#18

Inte vidare kunniga… Tycker synd om folk som hamnar hos sådana "piercare".

Låter bra det, då har du stor chans att lyckas få den att stanna :]

artdesiu
2010-09-29 15:15
#19

Det där med vilken sorts smycke är knepigt, alla är ju olika byggda dessutom, men hur man kan sätta dit en vanlig barbell förstår jag inte riktigt, den borde ju lägga jättemycket tryck mot huden "över" smycket, so to speak. En böjd barbell eller en surface bar anstränger inte huden lika mycket och minskar risken för migrering, så du har tur som hamnade hos en kunnig piercare/hade koll själv.

Själv har jag en surface bar, och är jättenöjd med det, jag och min piercare diskuterade smyckesalternativen och kom fram till att en surface bar skulle funka bäst, det ser inte konstigt ut, man ser inte själva "pinnarna" eller vad man ska säga, utan bara kulorna, samtidigt som den sitter bekvämt (med andra ord, den känns inte över huvud taget :P). Skönt att höra att den verkar läka fint förresten, såg din också ut som ett enormt blåmärke först? Haha.

grejs
2010-09-29 19:17
#20

#19 Hur funkar det med rakning och sånt när man har ett surfacesmycke? Låter lite knepigt, för man kan väl inte ta ur den själv?

Annons:
Jeeey
2010-09-30 02:45
#21

#19 Ja dagen efter hade jag ett blåmärke och var lite svullen mellan kulorna (inte så konstigt iom tången) men det var max lika stort som en 50-öring och gick över på två dagar. Inte alls illa men visst kändes det lite ömt vid tvätt då man var tvungen att pilla lite på det.

#20 Kan inte svara för de som har en surfacebar, men för mig har det funkat fint att raka mig (lät dock bli första veckan då han som piercade mig rådde mig att vara lite försiktig med rakningen i början) Visst var det lite pilligt i början med det gick bra och resultatet blev lika lent som alltid.

artdesiu
2010-10-01 14:32
#22

#20

En surface bar är inte som en anchor eller liknande smycke, det är format typ såhär [ Som en bananbarbell fast med skarpare kanter. Det går att ta ut själv, men görs nog enklast med ledsticka, jag har faktiskt inte testat än, det går bra att raka sig med smycket i, man bara lutar det åt ena hållet och rakar, och sen åt andra hållet och rakar, haha, klart det blir lite pilligare men man lär sig trixa sig förbi smycket :)

#21 Haha, svullem mellan kulorna lät kul om man har dålig humor :P
Men ja, jag såg hemsk ut de första dagarna, blålilagrönt och fult, det är ju trots allt en hel del kött som ska piercas jämfört med "vanliga" piercings.

Candela
2012-07-18 13:25
#23

Nu 2 år senare.. Har läkningen gått bra, och sitter den lika fint fortfarande? Har länge velat göra en Christina men är så orolig för att smycket ska stötas bort. Visserligen är det inte värsta katastrofen att få ett ärr där, men det är så omständigt med piercings som läker långsamt/dåligt.

axilur
2012-07-19 11:12
#24

(#8 Och jag vågade göra en VCH faktiskt!)

/Anneli

[FruStein]
2012-07-25 02:17
#25

#23 Tänker likadant. Min plan är att kanske göra en när jag fött alla barn jag vill ha. Man vet aldrig om man kanske måste ta ut den eller får den delvis förstörd vid en förlossning.

Upp till toppen
Annons: