Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Bilder Bodyplay Böcker & Tidningar Frågor & Svar Ideer & Tips Kirurgiska ingrepp Köp & Sälj Leva med body modification Läkning & Eftervård Mässor & Events OT. Off-Topic Piercingar Problem Sajten & andra ifokussajter Scarification & Branding Senaste alster/nya bodymods Tatueringar Tävlingar & Lekar Töjning
Tatueringar

Innehållsförteckning på tatueringsfärg

2010-03-11 11:39 #0 av: Tokryck

Finns det någonstans man kan få reda på vad svart bläck till tatuering har för innehåll?

Jag letar för fullt men det finns ingenstans.

Märket är Talens. Så mycket vet jag.

Anmäl
2010-03-12 00:14 #1 av: Monarchy

varför vill du veta detta om du inte kan något om att tatuera

Anmäl
2010-03-12 00:42 #2 av: VAASHii

Varför spelar det någon roll #1 ?

Anmäl
2010-03-12 01:24 #3 av: Monarchy

ja, låter bara konstigt. Låter som en svensson som fått tag i färg och vill veta om det är okej, så dom kan tatuera hemma i köket.

Det är ju känslan man får. En tatuerare, vet ju vad han ska ha för färg.

Anmäl
2010-03-12 01:38 #4 av: VAASHii

Eller så vill man veta om det innehåller animaliska produkter, eller något man är allergisk mot :P

Tycker mer det låter som det.

Anmäl
2010-03-12 01:46 #5 av: Monarchy

jo det är mycket möjligt, men alla tolkar inte likadant.

Anmäl
2010-03-12 20:58 #6 av: linhof

tattoostudion ska ha innehållsförteckning....

Anmäl
2010-03-13 18:08 #7 av: Tokryck

#3. Men vad är detta för svar?

Jag vill veta för att jag blivit allergisk! Jag trodde inte jag behövde lägga ut all information och jag kan inte se varför jag skulle vara någon som vill tatuera bara för att jag vill veta innehållet i det jag har på min arm.

Kanske inte var rätt forum ändå....

Anmäl
2010-03-13 21:05 #8 av: Liss

Det är rätt viktigt att läsa alla inlägg på ett positivt sätt, och inte slå alla över en och samma kam på sitt negativa tänkande.

Av inlägget fick jag inte alls uppfattningen av att de skulle vara en hemmafixare. Frågor om innehåll har vi fått förr. Försök hålla god ton mellan varandra.

I alla fall till topic; Jag tror inte dem ger ut vad det innehåller. Lite som Coca cola, ingen vill ju ut själva receptet. Men frågar du tatueraren så ska den kunna underrätta dig om ifall det innehåller något du inte tål. Ifall du vet vad det är du reagerar på etc. Så det gäller väl helt enkelt att snacka med en tatuerare.

Anmäl
2010-03-14 14:59 #9 av: Tokryck

Nej, det är ju det. Jag vet inte vad det är jag inte tål, det behöver inte alls vara tatueringen. Jag tål inte kobolt och det vet jag att det inte innehåller. Jag har kontaktat en firma som säljer bläck och han har varit så hjälpsam så jag hoppas det löser sig. Jag vill utesluta tatueringen som eventuell källa, jag vill ju inte ta bort den för att det kan vara den som är orsaken.

Anmäl
2010-03-14 16:19 #10 av: Liss

Ah, vad bra att du fick hjälp :)
Vad är din reaktion då? Blir lite smått nyfiken bara :)
Nej, man vill inte gärna ta bort sina verk. Men har du allergi mot något i tatueringsfärgen är det inte mycket annat att göra. Fast allergi mot innehållet är inte speciellt vanligt dock. Inte nu för tiden.

Anmäl
2010-03-14 19:38 #11 av: Tokryck

nej jag hoppas innerligt att det inte är det.

Jag har exem och svullnader runt ögonen. Förutom att jag är atopisk så är jag allergisk mot kobolt. Jag tror inte att det är tatueringen men min hudläkare tror det så jag håller på att motbevisa henne ;) . Än så länge går det bra för kobolt finns inte i tatueringen.

Anmäl
2015-10-13 16:50 #12 av: Vanja

Flyttar upp denna tråden och undrar om det är någon som vet om tatueringsfärg kan innehålla animalier? 

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.