Annons:
Etiketttatueringar
Läst 9352 ggr
Tokryck
2010-03-11 11:39

Innehållsförteckning på tatueringsfärg

Finns det någonstans man kan få reda på vad svart bläck till tatuering har för innehåll?

Jag letar för fullt men det finns ingenstans.

Märket är Talens. Så mycket vet jag.

Annons:
Monarchy
2010-03-12 00:14
#1

varför vill du veta detta om du inte kan något om att tatuera

VAASHii
2010-03-12 00:42
#2

Varför spelar det någon roll #1 ?

Monarchy
2010-03-12 01:24
#3

ja, låter bara konstigt. Låter som en svensson som fått tag i färg och vill veta om det är okej, så dom kan tatuera hemma i köket.

Det är ju känslan man får. En tatuerare, vet ju vad han ska ha för färg.

VAASHii
2010-03-12 01:38
#4

Eller så vill man veta om det innehåller animaliska produkter, eller något man är allergisk mot :P

Tycker mer det låter som det.

Monarchy
2010-03-12 01:46
#5

jo det är mycket möjligt, men alla tolkar inte likadant.

linhof
2010-03-12 20:58
#6

tattoostudion ska ha innehållsförteckning….

Annons:
Tokryck
2010-03-13 18:08
#7

#3. Men vad är detta för svar?

Jag vill veta för att jag blivit allergisk! Jag trodde inte jag behövde lägga ut all information och jag kan inte se varför jag skulle vara någon som vill tatuera bara för att jag vill veta innehållet i det jag har på min arm.

Kanske inte var rätt forum ändå….

Liss
2010-03-13 21:05
#8

Det är rätt viktigt att läsa alla inlägg på ett positivt sätt, och inte slå alla över en och samma kam på sitt negativa tänkande.

Av inlägget fick jag inte alls uppfattningen av att de skulle vara en hemmafixare. Frågor om innehåll har vi fått förr. Försök hålla god ton mellan varandra.

I alla fall till topic; Jag tror inte dem ger ut vad det innehåller. Lite som Coca cola, ingen vill ju ut själva receptet. Men frågar du tatueraren så ska den kunna underrätta dig om ifall det innehåller något du inte tål. Ifall du vet vad det är du reagerar på etc. Så det gäller väl helt enkelt att snacka med en tatuerare.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tokryck
2010-03-14 14:59
#9

Nej, det är ju det. Jag vet inte vad det är jag inte tål, det behöver inte alls vara tatueringen. Jag tål inte kobolt och det vet jag att det inte innehåller. Jag har kontaktat en firma som säljer bläck och han har varit så hjälpsam så jag hoppas det löser sig. Jag vill utesluta tatueringen som eventuell källa, jag vill ju inte ta bort den för att det kan vara den som är orsaken.

Liss
2010-03-14 16:19
#10

Ah, vad bra att du fick hjälp :)
Vad är din reaktion då? Blir lite smått nyfiken bara :)
Nej, man vill inte gärna ta bort sina verk. Men har du allergi mot något i tatueringsfärgen är det inte mycket annat att göra. Fast allergi mot innehållet är inte speciellt vanligt dock. Inte nu för tiden.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tokryck
2010-03-14 19:38
#11

nej jag hoppas innerligt att det inte är det.

Jag har exem och svullnader runt ögonen. Förutom att jag är atopisk så är jag allergisk mot kobolt. Jag tror inte att det är tatueringen men min hudläkare tror det så jag håller på att motbevisa henne ;) . Än så länge går det bra för kobolt finns inte i tatueringen.

Vanja
2015-10-13 16:50
#12

Flyttar upp denna tråden och undrar om det är någon som vet om tatueringsfärg kan innehålla animalier?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Sashhi
2015-10-13 21:53
#13

De flesta tatueringsfärger är inte veganska, dvs de innehåller animaliska produkter (ofta animaliskt fett för att binda färgen och annat smått och gott), sedan andra animaliska produkter för individuella färger. Finns däremot veganska tatueringsfärger man kan be tatueraren att beställa in. Bra veganska färger är till exempel StarBrite, sedan vet jag att många veganvänliga tatuerare gör sina egna färger som är fria från produkterna. Är själv vegan och har lite koll då min veganska vän åkte ända iväg till London för att kunna få sin tatuering eftersom det var lite svårt för henne att hitta en samarbetsvillig tatuerare kring hennes stad,

Not your mom, not your milk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: