Annons:
Etiketttatueringar
Läst 9222 ggr
CiCee
1/2/10, 4:14 PM

UV-tatuering

Finns det någon som gör UV-tatueringar i Göteborg?

Skulle verkligen vilja ha en sån, och det är dags att börja planera och boka tider för tatueringar. Bara 1 år och 1 månad kvar tills jag är 18 ^^

Annons:
Anothername
1/3/10, 6:51 PM
#1

GÖR DET EJ!!!

Jag varnar dig eftersom färgen är giftig. och du vet väll att själva tatueringen kommer inte synas mer än som ett ärr förutom när du har den i uv ljus och hur ofta kommer du ha det?

Bättre om du ska på rave att du köper uv färg och målar på dig själv istället :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

mandariiin
1/3/10, 8:28 PM
#2

Färgen är ej giftig. det finsn inga bevis för det.

Tatueringen syns utan Uv ljus, ja, men inte värre än ett ärr.

Lia@mandariiin.com

Anothername
1/3/10, 9:26 PM
#3

Den färg jag har kommit över har varit giftig därför jag rekomenderar folk att INTE göra det

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

mandariiin
1/3/10, 9:28 PM
#4

Jag har kompisar som blivit tatuerade med UV färg för flera år sen, och jag har en bekant som till och med öppnat studio inriktat på just UV tatueringar.

Jag har själv forkat runt lite angående det hela, och nej, det finns inga bevis att Uv färg som säljs för tatuering i dagens läge är farligt.

Däremot så finsn det inget som visar alls om det finns bieffekter som uppkommer några år efter, eftersom UV tatueringar inte funnits så länge.

Lia@mandariiin.com

Anothername
1/3/10, 9:38 PM
#5

Okej ja då får jag verkligen ursäkta mig om faller är sådant.

Det är bara det jag har fått veta. Men om du säger att du forskat lite i det lär du ju självklart veta lite mer.

Va bara första reaktionen att NEJ gör d inte.

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

mandariiin
1/3/10, 9:39 PM
#6

Det var oxå min första reaktion när jag hörde om det och hörde/läste lite snabb info. Mycket därför jag började kolla upp det hela. Flört

Lia@mandariiin.com

Annons:
Anothername
1/3/10, 9:52 PM
#7

Hehe ber om ursäkt om du har lite bättre info än vad jag har :)

Dock som du skriver finns det väll ingen dirket info på hur d blir i "framtiden" med en sån tatuering

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

mandariiin
1/3/10, 10:29 PM
#8

precis, det finns inget bevis för att det är ofarligt igentligen. men det finsn inte heller något som har visat att det skulle vara farligt.

Lia@mandariiin.com

Mischa
1/4/10, 3:13 AM
#9

Beror säkert på vad för bläck man använt också.

Så som jag fattat det finns det nyare och äldre UV-bläck, varav den nya är totalt ofarlig.

≧◔◡◔≦

miklo
1/4/10, 3:47 PM
#10

De allra flesta av Sveriges tat. studios använder inte UV färger just pg a att det varken är bevisat om det är farligt eller ofarligt. Jag skulle inte rekommendera det iaf….

CiCee
1/4/10, 4:20 PM
#11

Okej då… Det verkar vara ett enhälligt svar på detta. Får väl tänka på saken, är ju ett tag kvar innan det är dags. Men vanliga tatueringar blir det i alla fall. Satte faktiskt upp mig på väntlistan till Heidi Hay igår =D

Tack för alla svar :)

abbesupertramp
6/24/17, 10:15 AM
#12

Det finns tejp gjord för att töja med, skulle rekommendera att du köpte sån.

abbesupertramp
6/24/17, 10:19 AM
#13

Fel inlägg :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: