Annons:
Etikettpiercingar
Läst 3883 ggr
Alexandra-S
2009-10-25 23:08

Funderingar kring tungpiercing

Hej!
Har precis hittat hit till bodyart, men har funnits på iFokus i snart ett år :).

Jag har iaf en piercing i naveln, som jag gjorde 7:e september nu iår. Och vill verkligen ha en Tungpiercing, men kan jag göra den samtidigt som den andra fortfarande läker? Och skadar den tandställningar? Jag har räls på underkäken. Och sen om ngn kan ge råd på hur man kan övertala sina föräldrar? (a'
För min pappa får jag, men min mamma är lite halvt sådär. Och alla grejer man hör, att man kan kvävas när tungan sväller, är det sant?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Annons:
soetisen
2009-10-26 00:00
#1

Det är ju bäst att låta din navelpiercing läka, men 2 piercingar samtidigt brukar gå bra. Så det ska nog inte vara några problem.

Jag hade tandställning förut och frågade min tandreglerare om en Tungpiercing om det gick bra. Men det var det tydligen inte, men tandläkare brukar ju vara rätt negativa när det gäller piercingar kring munnen. Men jag har även hört att på vissa ställen så plockar dem bort tandställningen om man har en piercing, så du får nog fråga vad det gäller hos dig.

Jag såg att du var 14 och tycker du ska vänta tills du blir 15-16 åtmindstonde, du hittar seriösare piercare då. Men säg till dina föräldrar att du vet hur man sköter den, risker, så verkar du vara ansvarstagande och dem kanske tillåter dig. Eller så tjatar du, olika föräldrar funkar olika :)

Det är mycket myter man hör kring tungpiercingar, men sköter du den som du ska så blir det oftast inga problem!

- Medarbetare på studier.ifokus

3mmaa
2009-10-27 03:11
#2

när jag prata med min tandläkare om piercing i tungan och dåe hade jag tanställning och han sa att det skadar den så jag fick välja mellan att pierca tungan och ta bort tanställningen lr ha kvar tanställningen och ingen tunpiercingen, och självklart strunta jag i tungpiercingen för det var så grovt värt att ha den :)

Meddo
2009-10-27 09:56
#3

Som tidigare har sagt så är tandläkare inte särskilt förtjusta i tungpiercingar o.dyl. Avvakta tills du blivit av med tandställningen och du har färre besök hos tandläkaren :)
Jag har inget riktigt bra knep på att övertala föräldrar, då jag bara har en förälder som jag aldrig behövt övertala, min mamma sa alltid "det är lika bra att du får göra det nu för vill du verkligen göra det så kommer du göra det ändå när du är 18 så varför vänta?" Och det har hon ju rätt i ;).

Alexandra-S
2009-10-27 13:00
#4

Tack för alla svar!
Jag har iaf bestämt mig för att göra den efter att jag har blivit av med tandställningen. Och det tyckte min mamma var okej, för det är ju ändå om två år, så då sa hon att om jag fortfarande ville det då, fick jag göra det :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Saga85
2009-10-27 13:38
#5

Låter som en bra plan. Då har du ju tid att fundera på om du verkligen vill ha den och samtidigt hinna få ordning på tänderna Glad

3mmaa
2009-10-27 14:31
#6

det låter jättebra ! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: