Annons:
Etikettscarification-och-branding
Läst 3119 ggr
bojan86
8/3/09, 10:46 PM

Branding

Hej!

Skulle behöva lite hjälp. Gjorde en jävulskt oproffsig branding i Torsdags som enligt mig blev alldeles för djup.. Och nu är den alltså sjukt infekterad. Tvättar den med läkarsprit och klorhexidin men är orolig för kallbrand med mera (hypokondrisk kanske) …

Den sitter ovanför fotknölen.

Please help!

MvH

Annons:
Aviendha
8/3/09, 10:49 PM
#1

Ajdå.. Sprit och klorhexidin torkar ut huden totalt, så jag vet inte om jag skulle rekomendera detta. Övertvättning kan även ge problem. Kokasltlösning är enkelt att göra och det brukar rekomenderas till piercings, men jag skulle inte tveka inför att använda den på ett sår heller.

Är det väldigt infekterat (som det låter) så kan det vara en idé att gå till vårdcentralen så de får titta på det, då kan de avgöra om det är någon medicins fara för dig och isf ge dig den hjälp du behöver.

Och kolla upp artisten bättre inför ev nästa gång!

bojan86
8/3/09, 11:49 PM
#2

Tack så jättemycket, ska pröva allt du rekommenderat!

Oskyldig

SMMM
8/4/09, 3:43 PM
#3

Klorhexidin är bara bra för en branding.

Den SKA torka ut. Är du säker på att det e infektion?

Brandings vätskar extremt mycket ibland och kan kännas infekterade utan att den är det.

Kör på med klorhexidin helst klorhexidinomslag .

Det gör du som så: Tvätta av brandingen med klorhexidinindränkta kompresser , tejpa sedan på kompresser men tejpa bara i kanterna så du har bara kompressväv där brandingen är , sen häller du på klorhexidin på kompressen upprepa när det börjar torka. Gör detta nån halvtimme eller så på typ kvällen framför tv:n.

Emellan ska du smörja brandingen med tex helosan och den ska hållas övertäckt med tex kompresser den första tiden… minst en vecka iaf. Tvätta och byt kompresser 2ggr per dag.

Jag har själv ca 8-10 timmar med brandings plus att jag utfört ett antal så jag pratar av erfarenhet.

E det nått spec du undrar så kan du antingen skriva här eller pm:a mig.

Aviendha
8/4/09, 3:46 PM
#4

#3 Okej, då har jag lärt mig något nytt! =) Tack! Nyfikenheten tar över; av vilken anledning ska det torka ut?

SMMM
8/4/09, 7:11 PM
#5

#4 Anledningen är just för att det vätskar sig helt otroligt mycket på vissa. Plus att det främjar ärrbildning.

JossanH
8/5/09, 1:18 AM
#6

får man inte se några bilder på brandings här?? Jag vill se :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Aviendha
8/5/09, 1:39 PM
#7

#5 Ah, det är ju logiskt egentligen, var för inne på "läka snabbt och obemärkt" ;) Tack för svar!

Upp till toppen
Annons: