Annons:
Etikettscarification-och-branding
Läst 5175 ggr
Liss
12/7/07, 8:16 PM

Har du en scarification eller branding?

 eller är du kanske bara intresserad utav de?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Zandra---83
12/7/07, 8:32 PM
#1

Svarade nej,även om jag (när jag mådde som sämst) har varit på gränsen att göra en på mej själv. Inget jag rekomenderar, men man gör så mycket dumt när man ej mår bra!

AnneN
12/7/07, 9:01 PM
#2

Har inget av det

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[jenkass]
12/7/07, 9:39 PM
#3

nepp.. inte ännu ;)

Pehpsii
12/7/07, 9:43 PM
#4

Japp. Har Brandings på armen. Hade Atari märket (tvspel) med en har bleknat nu, så nu har jag bara en smiley och ränder kvar. Jag hatar att ha smycken på så jag tyckte att "arband" kunde vara fint. Tyvärr fick jag en infektion i den ena så den ser helt galen ut. 

Har även branding på benet. En stege, för varje steg jag kommer närmre att bli "frisk" från mina OCDs så lägger jag till en pinne. SNart måste jag länga på stegen på sidorna också. Om jag en dag blir frisk ska jag göra moln överst. Som stairs to heaven typ,

Scarring har jag ett C på armen och ett T på bröstet. Första bokstaven i namn på personer som betyder mkt för mig.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Liss
12/7/07, 10:32 PM
#5

Du får jätte gärna visa bilder om du har Pehpsii:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Pehpsii
12/7/07, 11:49 PM
#6

Kan fixa det någon dag. nu packar jag för att pka bort ett par dagar så du får påminna mig när jag är tillbaka!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Annons:
Liss
12/7/07, 11:56 PM
#7

jaa de ska jag göra:) Ha de så bra

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
12/7/07, 11:59 PM
#8

Jag hade aldrig vågat göra ngt av de. Kan ju bara tänka mig smärtan :)

Pehpsii
12/8/07, 12:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 vad gäller branding är det inte så farligt. Om du gör det professionellt så hettar de upp stålet så att det är så varmt att nerverna dör såfort det rör huden. Det enda som känns är värmen när stålet är på väg mot huden, denbränn centimetern innan sen är det ganska avdomnat. Svider dagen efter och speciellt om det skavs mot kläder. Annars är det inte så farligt. Scarrings gör ont, men för mig var det halva grejen.

Hittade bilder jag tog på min polare och den branding hon gjorde i Köpenhamn, så copenhagen body extereme

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Pehpsii
12/8/07, 12:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Trilunar. De tre månfaserna. (Hon är wicca)

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Liss
12/8/07, 12:46 AM
#11

#9 såg ut som hon tyckte de gjorde rätt ont:P Kan tänka mig att de inte är jätte hemskt med branding eftersom, de du säger, de blir så varmt att kroppen inte hinner med reaktionen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
12/8/07, 3:27 PM
#12

Jag har bränt mig på en masa olika saker, så att branding inte skulle göra ont tror jag inte på :) Jag tror det gör JÄTTE ont.

Linn
12/9/07, 2:44 AM
#13

#12 under tiden jag gick på hotell och resturang brände jag mig på plåtar på underarmarna ett antal gånger. Som precis kom ut från varmluftsugn.. Inte så skönt… Men dom blir nog varmare, stålet som man bränner med.. (eller vad det nu är för material)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
bubbelbubbel
12/16/07, 12:46 PM
#14

händer att jag bränner mig på jobbet på våra formar.
håller en temp på ~170-200 upphettat stål. varmt och gör riktigt ont !

så jag vettekatten om jag skulle våga göra en branding på riktigt, jag vet ju hur det känns…..

Liss
12/16/07, 4:07 PM
#15

Jo, men de är nog en helt annan känsla när man bestämmt de själv. Inte att bara utan förvarning bränna sig på stpra plåtar eller liknande, utan liksom ligga där och veta vad som ska hända. Dessutom när de görs lite längre tid sådär pumpar adrenalinet så smärtan försvinner.. Läs artikeln vet ja:P

Fortfarande ingen som har scarification? Som har bilder?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

isnornin
12/16/07, 6:08 PM
#16

Nej inget av det!

MVH Isnornin

Sickfish
1/16/08, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

jag har scarification!!
här är en bild på när det är precis klart innan saltet.

Sickfish
1/16/08, 2:27 PM
#18

kommer mer när det har läckt detta gjordes i nov 2007

Stj3rnfallet
1/16/08, 2:40 PM
#19

Har inget av det och skulle nog aldrig våga göra nått av det :P

ChristineL
1/16/08, 5:45 PM
#20

nej, jag har ingen, är inte intresserad heller. Verkar göra ooont! Plus infektionsrisken…

Annons:
paivi
1/16/08, 7:19 PM
#21

^ Ytliga infektioner går att båda förebygga och behandla med vatten. Dusch ;)

Har varken branding eller scarification, men har varit intresserad av en kombination av scarifikation och tatuering. Kanske någon dag, vem vet?!

mjioo
1/17/08, 7:48 PM
#22

#21 åh har också varit intresserad av den kombon men har börjat fastna lite mer för branding igen.. min beslutsångest är verkligen hemsk..

RADiOACTiVPiG
1/18/08, 12:07 AM
#23

Jag skulel nog aldrig kunna göra nått av dem speciellt inte en scarifikation, asså jag kan inte tänka mig att skära bort lite bitar skin och sedan hälla salt på dem :/ men jag har väldigt låg smärttröskel också så xD haha

SMMM
1/18/08, 1:19 PM
#24

Jag har vanlig cutting , skinpeeling , och även ganska ordentligt mycket branding.

cuttings: Har "rivmärken" på båda mina biceps . Egentligen bara tre längre streck på ovansidan av överarmarna. Och så har jag en döskalle på vänster underarms översida.(fast den e övertäkt med gaddning numera)

skinpeeling: Jag har tre stycken ganska så breda streck i olika längd vid tinningen på högra sidan i ansiktet. Förmodligen den jag e mest nöjd med då den läkte helt perfekt . Är från början en "infödingsgrej" (lätt förklarat) som ska hindra onda andar att komma in i ögonen. http://www.bmezine.com/scar/A40714/high/kimface.jpg

brandings: Har ganska mycket brandings så jag förenklar. Har två stora kanjis en på varje lår , har badn som går runt båda benen precis ovanför knäna, "nönster runt kanjin på högra låret , och så har jag en på högra skinkan som typ ser ut som en sån där glödgrej från gamla spisar (svårt att förklara för jag kommer inte rätt ord) typ en virvel.  http://www.bmezine.com/scar/A41022/high/iam00070800.jpg

Sosso
2/20/08, 8:04 PM
#25

Nej, jag har inget utav de. :P

Denna kommentar har tagits bort.
Mischa
2/29/08, 12:26 AM
#27

nope, tycker faktiskt inte resultatet är snyggt av något utav dom metoderna i jämförelse med en vanlig gaddning.

≧◔◡◔≦

Annons:
[disembowel]
6/22/08, 8:47 PM
#28

Jag har en hemmagjord branding, som trots att den är hemmagjord ser jävligt bra ut enligt mig. Det är en stjärna på ovansidan av handleden. Gjordes för ca 4 år sedan och den syns fortfarande i princip lika tydligt som då.

Juvela
6/23/08, 1:46 AM
#29

#28 har du en bild? Nyfiken ju. ^^

[disembowel]
6/23/08, 2:03 AM
#30

#29 Jag skulle kunna försöka ordna en om inte annat :)

Zadeira
6/27/08, 1:05 PM
#31

Ett tag var jag duktigt sugen  på en scarification, men det var när jag var inne i min "plåga mig själv"-period.

Nu är jag inte riktigt lika sugen faktiskt, vet inte varför.

lisette
7/3/08, 11:26 PM
#32

#24 såååååå läcker den är på häcken!!!!! hur gammal är den där?

ser den likadan ut fortfarande?

jag har en branding, solruna, på benet. men den syns inte så tydligt längre. finns en artikel om det ngnstans.

SMMM
7/12/08, 3:38 AM
#33

#32 På just den bilden är den nog inte så gammal … men den syns i princip lika bra nu som då.. :)

meningen va att det skulle bli ett "projekt" ett bar brandade shorts men tyvärr så ville inte ödet samma sak.. Men nu e jag på g igen med nya brandings faktiskt.. så det ska iaf bli ett par halva shorts.. hehe

lisette
7/12/08, 10:47 AM
#34

#33 det ser ju ut som om den inte har ngr kanter alls. har det varit en enda stor "virvel" som de värmde upp?

Annons:
SMMM
7/12/08, 2:05 PM
#35

#34 Nej den e gjord med en cautery-pen.. i princip på samma sätt som en tatuering. Först gjordes linjerna med en spets bara.. Sen så fylldes den i med en annan spets som ser ut som ett U i princip så skrapades huden bort emellan linjerna..

gurrae
2/19/09, 9:36 AM
#36

Det är mycket snyggt men det verkar göra ont. Har dock inget av det

LinnB
2/19/09, 11:24 AM
#37

Jag är så sugen på en scarification. En vacker blomma på ryggen skulle inte sitta fel någonstans, men jag har bestämt mig för att gadda ryggen med en himla massa blommor istället.
Men ja, kanske någon annanstans?

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[jenkass]
2/19/09, 11:25 AM
#38

haha det händer inte mycket på den omröstningen… :P

TereseE
2/19/09, 12:31 PM
#39

Har inget och vill inte ha heller, har hitintills inte sett något som varit så snyggt att det känns lockande.

tessa
2/20/09, 1:23 AM
#40

Jag har länge varit sugen på scarification och har ett motiv uppritat till mig - men då tanken var att den skulle gå längs axeln ut mot överarmen, så har det inte blivit av - då resultatet är ytterst tveksamt ;) men damn, vad snyggt det skulle kunna bli… Tungan ute

IdaS-A
2/20/09, 6:16 PM
#41

Inget av dem, det tilltalar inte mig.

Annons:
Erry
2/22/09, 1:59 PM
#42

Jag har, eller snarare sagt hade, en branding på handleden. Den var ganska ytlig så den har nästan bleknat helt nu. Vet tyvärr inte vart jag har gjort av bilderna, men det var kanjit för eld :) Är sugen på att göra om den och en på andra handleden också, eller göra dem som tattueringar istället.

Är även väldigt sugen på att göra en scarficication eller branding på ett annat motiv jag har i tanke. En tribal som går över ryggen, upp i nacken, över axlarna och ner på nyckelbenen en bit och även sträcker sig en bit runt midjan, men den är så stor och placerad på en ganska dumt ställe så det kanske är bättre att ta den som en tattuering också ;P

Spindrift
4/4/09, 7:00 PM
#43

Det enda jag har är väl egna gjorda scarification, utan motiv direkt.. bara gjorda på måfå av en 13-15åring som inte visste bättre.

Ska senare i livet göra en bladväxt på ryggen, rätt stor en.

Branding har jag prövat på, känns inte som något som tilltalar direkt..

spiritedaway
4/5/09, 3:37 PM
#44

Jag har inget av det och lär nog mest troligt inte försöka. Jag är för feg och skulle nog vara rädd att min ärrvävnad skulle bli helt crazy så jag får fler fula ärr på kroppen.

StellaDekadent
7/5/09, 1:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Hola!
 Jag har två scar varav ett är nygjort och sitter placerat på underarmens insida.. Ska peela blad längre fram men vill se hur ärret blir innan jag fortsätter.. Detta med att det gör så fruktansvärt ont förstår jag om man tänker men är det ingen som av misstag skurit sig på något riktigt vasst och inte märkt av smärtan förens de upptäcker blodet? Tycker att en gaddning svider bra mycket mer.. Det är ju inte som ett papercut precis..

 En branding skulle jag däremot aldrig våga mig på då lukten får mig att kväljas..  Till er som vågat er på att bli skurna i undrar jag vad de tog betalt.. Betalade ni per timme och ingår det någon typ av hjälp?

  //S

skojbruden
1/12/10, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Skar in ett peace märke på smalbenet när jag var lite deppig.Vet ej om det räknas men det syns typ fortfarande :)Och så när jag rev mig på ryggen av misstag och min kompis  "råkade" ta typ kortison och smärtstilande på såret som blöde som fan.Haha värsta ärret nu =D

Va klantigt gjort men ett peace märke blev det :S

sandraxea
1/14/10, 8:55 PM
#47

jag har haft, men de har bleknat med åren.

semms
5/27/10, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Här var det tyst…

Jag gjorde en scarification igår :)

Det är min och kärlekens initialer sammanflätade.

Har hög smärttröskel, så det gjorde inte särskilt ont…

Citronen och saltet kändes inte alls…

(bilden är tagen när den sköljs i vatten)

Svider och stramar lite idag, men är så sjukt nöjd att det är inget jag tänker på!

Gjorde min första för 26 år sen (hemmagjord) och den syns fortfarande tydligt…

Kan ju säga att det gav mersmak! Kommer att bli flera när den här har läkt.

Tänkte be sönerna skriva sina initialer på mig, så blir det en scar efter det :)

Annons:
Ilya
5/28/10, 4:00 PM
#49

Har inget av det, inte direkt intresserad heller. Än så länge iaf.


Erdiz
6/7/10, 1:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

mina stjärnor:) vet inte om man kan kalla det scarification direkt dom är mest skrapade:P  har  två till på ett lite mer privat ställe^^

Anderssson
6/8/10, 6:46 PM
#51

Jag har scarification Glad

Upp till toppen
Annons: