Annons:
Etikettpiercingar
Läst 3088 ggr
glutt96
2012-01-01 20:38

Ring i läppen

Hej jag har haft en labret off center sen i September ungefär och har flera gånger försökt ha i ring (av olika storlekar) men efter någon dag börjar den göra ont. Är det vanligt att det gör det i början när man går från vanligt smycke till ring? Eller ska det inte göra ont alls?

Annons:
SandraNoSekai
2012-01-01 22:36
#1

Min kille hade också detta problemet i början när han bytte till ring men nu kan han ha i ringarna helt som vanligt. Jag vet inte om det är en vanesak eller så men vissa personer kan inte ha ringar alls har jag hört!

DESU!~Cool

glutt96
2012-01-02 14:29
#2

Det kanske är vanesak, för den här gången kunde jag ha den i längre än vad jag kunde ha innan också :) Så väll försöka lite då och då

[FruStein]
2012-01-02 18:21
#3

Har du provat olika typer av ringar? När jag hade labret hade jag en "slät" ring som är rak i låset och det är låset som ligger mot läppen. Kanske det skulle vara ett bra smycke - för mig fungerade det alldeles utmärkt, nämligen.

EternalWinter
2012-01-03 10:13
#4

Tycker själv att det kan ömma lite när man byter ifrån stav till ring, dem är ju böjda på ett annat sätt och lite tyngre så tror nog att det han känner är relativt normalt men det ska ju inte göra skitont.

För mig får det över efter ett tag då jag vant mig.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

wingren
2012-01-05 03:36
#5

Tycker med att det skaver i början då jag har ring. Blir som är "skåra" eller vad man kan kalla det på insidan av läppen. Nu har jag en spiral i och den får jag inga problem av. Kan nog vara att läppen är ovan och att den ligger där emot och skaver så att säga :)

glutt96
2012-01-06 16:18
#6

Som flera sagt är det ju säkert att ringar är böjda och sånt, men jag ska testa ha ring i lite då och då och märker om det känns bra eller inte så vänjer det sig nog :)

Annons:
[AnimeV4]
2016-02-17 02:21
#7

Puttar upp denna då jag har samma problem! Finns det någon som kan dela med sig av fler tips?

[Kakan23]
2016-02-17 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Har själv haft sådana problem o har kört alltid med larbret o har ett hål i mitten :) på under läppen. Har testat olika jag med men kan ge ett knep ta det lugnt o testa med en häst sko :) nu har jag satt in min nya häst sko efter samma problem. O har låtit det tagit tid :)

[AnimeV4]
2016-02-17 19:48
#9

Jag har oftast hästsko i när jag testar att byta. Satte i spiral igår men har nu hästsko och än så länge är det okej. Ska försöka ha i den oftare för att vänja. Hur gjorde du, om du minns? :)

Den var fin på dig! :D

[Kakan23]
2016-02-18 13:46
#10

Tack :) Älskar svart o bling i läppen då det är mitt ända hål så kör allt eller inget ;). Jag har haft krångel med samma problem o kört labret väldigt länge o låtit hålet vila med labreten samt att jag gör helst smala häskor med sköna gängor för min förra slet upp hålet pga för grova gänger o för bred :). För en del kan vara super breda o andra lagom smala :) Så gäller att leta noga ;)

[AnimeV4]
2016-02-18 15:23
#11

Det låter ju vettigt! Jag har faktiskt haft turen att hitta bra smycken i rätt storlek och snälla gängor, men hålen är nog inte vana då. Har fortfarande hästskorna i och det växlar från att vara ömt i det ena hålet till det andra, men det känns inte som att det är dags att plocka ur dem och byta till labret än.

Jag är noga att skölja ur dem med vatten och plocka bort skorpor med nytvättade händer och tops. En sak jag kommit fram till är också att det mina hål hatar mest är när det är torrt i dem (man vill ju rätta till smycket ibland), så kokosolja har faktiskt varit skitbra att lägga på med hjälp av tops ibland! Det är även bakteriedödande :)

[Kakan23]
2016-02-18 15:54
#12

Aha har haft problem länge med mitt hål :/

[AnimeV4]
2016-02-18 18:03
#13

Vad trist! :( Mitt tog lång tid att läka först (och är kanske inte 100% läkt nu heller) pga att apotekspersonalen sa att klorhexidin var bra att tvätta med. Rörde även mycket på smycket då, när jag inte visste bättre ;)

Annons:
[Kakan23]
2016-02-19 04:43
#14

Aha gjort likadant men nu är det läkt ;) Drack alkohol för tidigt tex o pussades

[AnimeV4]
2016-02-19 10:18
#15

Härligt! :D

[Kakan23]
2016-02-19 12:03
#16

Nja läkningen tog extra tid;)

Cochon
2016-02-24 18:35
#17

Hade också det problemet när jag hade ringar i i läppen. För mig ömmade det alltid på morgonen när jag vaknade så jag har en lite teori om att läppen kanske svullnar upp lite om nätterna. Dock har jag ingen aning om ifall det stämmer, haha.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Zadeira
2016-02-25 15:59
#18

Min tanke är när du tog den, hade du stav eller ring då? Hålet läker ju utefter piercingen du hade i när du tog den och ibland kan det upplevas när man byter från rakt till runt smycke eller tvärt om. Många märker inte skillnad alls, men en del personer är lite extra känsliga för det.

IceTee
2016-02-26 21:27
#19

Min kille har precis bytt från stav till ring och det gör lite ont på honom men det är normalt. Har hålet läkt efter en stav kan det göra lite ont när det ändrar form!

Medarbetare på Skor iFokus

[AnimeV4]
2016-02-27 14:52
#20

Jag fick ta ur smycket efter sisådär 3-4 dagar. Tog flera dagar innan det slutade göra ont i den vänstra också :(

Mina ömmade oavsett tid på dygnet och hade extra klägg på morgonen som jag sköljde och pillade bort med tops och rena händer. Man kanske pillar på dem omedvetet när man sover och det irriterar säkerligen, fast jag är nog ganska duktig då jag till och med får märken efter tänderna en bit in på läppen!😃

Jag hade stav. Det är väl ingen seriös piercare som erbjuder ring som läksmycke till läppen? Upplys mig!

Saken är den att det inte gör lite ont. Det blir tillslut outhärdligt och jag kan inte äta utan smärta som snarare får mig att tappa aptiten. Jag funderar på om man kanske ska börja på ruta 1 med nya smycken (koksalt, inte äta varmt/starkt), men jag vill minnas att jag gjort det innan utan resultat.

Trist detta! Det känns dessutom som om jag har någon slags ärrvävnad i läppen. Har även en ärrvävnadsknöl vid det vänstra smycket, pga ringar. Då var jag dock okunnig och pillade med smycket och då kunde jag inte äta utan bedövning. Fick göra om den piercingen då staven inte gick in heller :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: