Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1815 ggr
[Virvelvindsflickan]
2012-08-04 19:44

O.T. - Henna hårfärg.

Har någon av er färgat med henna hårfärg?

Vilken märke använde ni? Vilken färg? Har ni före & efter-bild?
Använde ni henna schampo/balsam? osv.

Jag funderar på att färga håret med röd henna.
Men jag har aldrig gjort det innan.

Tack i förhand!

Annons:
Magrat
2012-08-06 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan bidra med ett svar och inte bara ett knapptryck då =)
Jag färgar håret med röd henna, handlar den på Lusch och då säljer de i kakor. De kostar runt 120:- Caca Rouge heter den jag använder som r just röd, hur rött det blir beror på hr varmt det är och hur länge man har det i, man lär sig efter ett par gånger och om du går till Lusch har de dessutom personal som brukar kunna förklara och en händig bruksanvisning.

Nu har jag ingen förebild, och ingen ordentlig efterbild heller, det närmsta jag hittade så hade jag visst en enorm hatt på mig, men den vissar ganska bra hur resultatet blir. Kan tillägga att jag i grund är blond, men när jag började använda henna hade jag redan färgat rött med kemikalier. Däremot fick håret vila något halvår innan jag hade i henna. Hoppas det hjälpte lite i alla fall

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Virvelvindsflickan]
2012-08-07 04:26
#2

#1 tack så mycket! fått mest respons av dig.
Ingen annan verkar ha någon bild eller
veta märke/affär de köpt sitt i.

Så det hjälpte verkligen. Tack! Skrattande

Honestyisdead
2012-08-07 11:53
#3

KAnske inte helt rätt sajt att fråga en sådan fråga på. Det finns både hår.ifokus och mode&skönhet.ifokus. Där kanske fler har svar till dig.

[Virvelvindsflickan]
2012-08-08 04:12
#4

#3 har även ställt frågan där.
Men tänkte att någon säkert testat henna tatueringar
+ henna hårfärg här.

Är nöjd med svaret jag fick iaf.
Så tack, #1

Upp till toppen
Annons: