Annons:
Etiketttatueringar
Läst 8697 ggr
[SapphireSnake]
2013-03-28 05:24

kliande tatuering efter 2 månader

tjaba!

jag tatuerade mitt ben för lite mer än 2 månader sen och den har läkt jättefint, färgen sitter som den ska och inga upphöjningar. mitt problem med den är att den kliar något infernaliskt och jag kan inte sova pga detta. har hänt 3 ggr den senaste veckan att jag vaknat från min sömn pga av kliandet (idag är en av de dagarna och nu sitter jag här). jag har gått till både min tatuerare och vårdcentral där båda säger att det ser ut att ha läkt fint och att det inte finns några tecken på en allergisk reaktion och att detta är något som antagligen kommer gå över. jag är tyvärr inte så optimistisk och undrar om det är någon som stött på liknande problem och hur ni löst detta? just nu kör jag mycket hydrokortisol när det kliar som värst men det är ingen bra lösning då det endast lindrar väldigt lite. testade en allergitablett precis och det gav inget bra resultat det heller.

jag funderar seriöst på att ta bort tatueringen med laserbehandling men min tatuerade rekommenderade inte detta då han sa att det finns risk att färgen åker in i lymfkörtlarna istället:,( en operation hade heller inte gått då den är för stor…så är jag helt fucked?

Annons:
Afturelding
2013-03-28 07:48
#1

Den jag har på benet kliade också faktiskt, i flera månader. Jag hade vissa upphöjningar dock. Det gick över i januari tror jag, och jag gjorde den i början på augusti.

Vänta och se vad som händer, och prova dig fram med vad för salva/dylikt som passar bäst. Xylocain funkade bäst för mig.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[SapphireSnake]
2013-03-28 13:10
#2

så om det inte blir bättre på typ ett år bör jag vara orolig eller? hur intensivt kliade för dig? blev det outhärdligt någon gång?

Afturelding
2013-03-28 13:36
#3

Tja, hittar de inget fel så är det väll mest att vänta. Det var outhärdigt i början, och jag kunde också vakna av det, men det gick över tillslut.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Rumblebee
2013-03-28 18:09
#4

Kanske prova aloe vera gel och se om det lugnar klådan under längre tid?

[SapphireSnake]
2013-03-28 23:06
#5

tack för tipset ska ta och testa detta!

Pelle Långlös
2013-03-31 09:40
#6

Att ta en allergitablett gör ingen skillnad, det krävs minst två veckors användning för att det skall ge någon märkbar effekt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
evajosefina
2013-04-01 13:57
#7

Lånar "tråden" eller vad man kallar det. Min tatuering ca 3 veckor gammal har börjat klia super mycket och fått små bubblor. Bubblorna är ca 1mm stora och super många tätt sittande bara på ett ställe på tatueringen. Och om det har någon betydelse så sitter tatueringen på underarmen. Någon som varit med om liknande och isåfall vad gjorde ni? :S

evajosefina
2013-04-01 13:57
#8

Eller de är mindre än 1mm.

rebeka
2013-04-01 15:51
#9

#7 Jag var med om precis samma sak på min uggla. Det gick över för mig efter någon vecka. Min tatuerare sa att jag bara reagerat lite på färgen, och att det inte var någon fara alls. :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

evajosefina
2013-04-02 08:52
#10

okej. gjorde du nått speciellt för att få det att sluta klia?:) eller är det bara att vänta ut de?

rebeka
2013-04-02 12:32
#11

Jag gjorde inget speciellt och det gick över himla fort ändå :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

lekandur
2013-05-01 21:47
#12

Kliar det fortfarande? Annars så brukar jag tar sårsprit för att få bort klåda. Dränk en kompressor eller fler beroende på hur stort det är och tryck det mot benet plasta sedan in det med plastfolie och låt verka ett par timmar, funka galant för mig. Visserligen så var det på extrema myggbett (allergisk) men ändå :)

Where you invest your love
you invest your life 

[chimpy]
2017-08-19 21:07
#13

Jag har gjort min andra tatuering och den är fyra veckor.

Sedan några dagar tillbaka, säkert snart 1 v började jag få knotter i armvecket (inte på tatueringen) och jag kan förstå att det kan vara sånna finnar jag hör talas om att man kan få eftersom när jag smörjt tatueringen och sover osv så böjer jag armen så vecket täpps ju. Kan ej andas. 

Allt var på bättringsvägen, tack vare att jag började smörja lite hydrokortison som dämpade kliandet, för det kliar också på de små. Men jag tog ej med kortisonet när jag var i väg en heldag och jag kliade lite utan att tänka på det och kliade sönder en del. Blev snabbt kortison igen. Nu är det på bättringsvägen igen, men jag har sett mkt mkt mkt små knotter lite på tatueringen, inte alls mycket så som jag sett andra fått, då är mitt minimalt, men de kliaaaar.

Jag hoppas de försvinner snart. Jag blir lite lugnare när jag hör att andra också har råkat ut för sådant. Tatueraren varnade mig för finnar när jag sa jag använder mig av Bephanten. Men jag fick inget sådant på benets tatuering, men min hud är mycket tjockare samt torrare där, kanske var därför.

Har de ej försvunnit till slutet av nästa vecka går jag antingen till VC eller tatueraren, och blir det värre (so far är det på bättringsvägen) så går jag med detsamma.

Hade de ej kliat hade jag nog inte brytt mig lika mkt.

Min tatuering på benet kliade säkert i 2 månader, men utan knotter, konturerna kunde bli lite upphöjda.

Annons:
Upp till toppen
Annons: