Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 9966 ggr
JuTsu
2013-12-28 21:18

Tips på seriös piercingstudio?

Hejhej!

Jag har tänkt att pierca mig snart (första riktiga piercing hehe ^^) men har ingen aning om vart. Är det någon som kan tipsa en om en seriös piercingstudio i skånetrakten? Gärna i Lund eller Malmö…

Annons:
JuTsu
2014-01-12 15:55
#1

Öhm… putt?

rebeka
2014-01-12 18:34
#2

http://anatomorph.se/ Here you go! 😃

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

JuTsu
2014-01-13 19:44
#3

….men jag är bara femton. :/

Lia
2014-01-13 23:59
#4

India Piercing, mycket bra studio i Malmö bla. Och sen är det ju så att om du vill ha en seriös studio så kommer de ha 18-årsgräns. Annars är det inte seriöst i den bemärkelsen du letar efter. Kan du inte få tillstånd av dina föräldrar?

www.butikindia.se

JuTsu
2014-01-16 10:29
#5

Alla har så olika åsikter om India verkar det som. Men du menar alltså att den är bra? Jag har tillstånd av mina föräldrar såklart. ^^

rebeka
2014-01-16 15:38
#6

#5 Jag har gjort på India, och jag tyckte det var bra! Gjorde min smiley där för ungefär ett år sedan! 

De har 13 års åldersgräns om du har föräldrars tillstånd, så där kan du ju defintivt fara! 🙂

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Annons:
Lia
2014-01-16 22:13
#7

#5 absolut tycker jag de är bra! Jag har 8 piercingar sedan andra studios, varav ALLA blivit inflammerade (trots att jag varit väldigt renlig). På india har det alltid blivit bra redan från början. Dessutom är de otroligt trevliga. Jag har Marcus som personlig favorit.

JuTsu
2014-01-17 16:01
#8

Jaha där ser man! Tack så mycket för svaren! ^^

[Olärd]
2014-01-17 20:12
#9

INDIA piercing i Malmö röstar jag för - jävligt bra rykte, hållt på med piercings i 40 år medan body piercing kanske bara 20 år och de har helt sjuka krav på piercare, hygien och produkter - rekommenderar!

ThreeStars
2014-01-19 04:09
#10

Röstar också på India, då jag piercade mig hos Anatomorph, och det var bara in, göra hål, och ut. Även om jag var piercade sedan tidigare, nämndes inget om hur jag borde sköta det nytagna hålet. Så inget jag rekommenderar för förstagångspiercings :)

[Olärd]
2014-01-19 10:45
#11

Nu vet jag inte hur proceduren är på alla India men sist jag var iväg så jäklar i min lilla låda han bytte handskar vid varje moment, öppnade inget i förtid och tog på sig munskydd och grejer (det gör väldigt få piercare överlag) så hygienen är awsome, piercade mig på India i Örebro häromdagen i bröstvårtorna och han frihands piercade så det användes inte ens tänger som skulle autoclaveras - det kräver ju tillit till honom på ett annat sätt men det kändes fräschare att allt va nytt och slängdes efter användning (förutom stavarna ^^). Har ATM inte fullt koll på om någon gör det i Malmö just nu men Marcus är väldigt betrodd och pratade med en tjej från "huvudkontoret" som hade hoppat in i Örebro och de tar ju kvalitet och hygien på största allvar kan man ju säga.

JuTsu
2014-01-19 14:24
#12

Ojdå!
Känns superbra att höra andra rekommendera ett ställe innan man går dit, tack så mycket!

Men det är alltså den lilla affären inne på Triangeln i Malmö som är själva studion? Verkar vara jättelitet haha. Men det kanske inte krävs så stor plats…

[Olärd]
2014-01-19 15:33
#13

Butikerna ser inte så stora ut men de har 2-3 rum bakom butiken där allt som har med själva piercadet och desinficerandet utförs - butiken är mest glasmontrar med smyckeioch en disk.

Annons:
[Olärd]
2014-01-19 15:41
#14

BTW ang din ålder så kan antingen föräldern följa med dig dit och ni får skriva på papper och legitimera er på plats (india får alla legitimera sig även vi som ser ut att vara över 18 - glöm inte leg, europeiskt ID eller pass) eller så kan din förmyndare springa förbi och fixa papperna i förtid ifall du ska gå en tid som inte matchar hens. Men glöm inte sömn, äta precis innan eller iallafall inom närmsta tre timmarna och legitimation.

JuTsu
2014-01-19 16:54
#15

#14 Nej men vad bra! Tack så mycket för tipset!

#13 aha  ^^ tack

hazzelhuff
2015-09-08 15:02
#16

Hej Jag har gått till india på triangeln två gånger och måste säga att jag blivit väldigt missnöjd med den hjälpen jag fått. Första gången jag gick dit berättade jag att jag inte var så kunnig om piercings men ville ha hjälp med att välja läksmycken. Hon i kassan sa att jag skulle passa i guld och det tyckte jag verkade som en bra ide. Jag fick sedan jätte mycket problem med läkningen men förstod inte riktigt varför. Men sen fick jag det förklarat för mig av en piercare jag träffade på en festival att guld tydligen är fruktansvärt dåligt att använda som läksmycke, piercings med guld i läker väldigt dåligt. Så det hela slutade upp med att jag var tvungen och gå dit igen för att köpa fungerande läksmycken. Andra gången jag gick dit så ville jag köpa töjspiral till att töja till nästa steg. Hon i kassan mäter på slutet av spiralen upp till 3mm istället för i början/mitten, så att hon jag följde det rådet så skulle jag behövt köpa 3 gånger så många töjsmycken för samma resultat. Jag såg igenom det dock och förklarade trevligt att jag ville ha en så att jag kunde börja töja vid början/mitten av spiralen. Då blev hon jätte sur och otrevlig :s Slutsats: antligen så är personalen jätte okunniga om piercings eller så som jag tror så är de väldigt sugna på att sälja, så de ger fel tips med flit så att kunden ska bli missnöjd och vara tvungen att komma tillbaka för att köpa mer. Det tycker inte det är okej att sälja mig guld som läksmycke så att mina piercings blir infekterade bara för att de vill att jag ska bli tvungen att handla rätt smycke sen. Usch, riktigt smutsigt gjort :(

hazzelhuff
2015-09-08 15:07
#17

Kan man inte redigera sin kommentar? Nått gick helt fel i redigeringsprogramet, så man fattar ju inte vad som står :s

Upp till toppen
Annons: