Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 894 ggr
[GalleonFang6126]
4/10/14, 7:06 PM

Ny erfarenhet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Igår gjorde jag min andra tatuering. Jag skulle suttit i 4 timmar men det blev tre, för jag började skaka så. Jag tyckte inte det gjorde överdrivet ont eller så psykiskt men min kropp reagerade med att skaka lätt. Jag kunde alltså inte kontrollera det, så vi fick avbryta.

Någon som varit med om detta eller vet vad det beror på?

Vi har bokat in en ny tid och ska slutföra tatueringen. Bifogar en bild på hur den ser ut just nu iallafall!

Annons:
[GalleonFang6126]
4/10/14, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Framsidan också

Skogshumblan
4/10/14, 7:13 PM
#2

Så fin! Kan inget om just tatueringar men kan det inte ha varit en reaktion på nerverna som kom av tatueringen. Alltså att nålen triggade nerverna?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GalleonFang6126]
4/10/14, 7:17 PM
#3

#2 Tack så mycket! :D Kanske det! Jag började skaka efter ungefär 2 tim och 45 min.

Skogshumblan
4/10/14, 7:18 PM
#4

Att ligga/sitta still länge kan ju ge sådana reaktioner också.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Cochon
4/10/14, 7:40 PM
#5

Detta hände mig också når jag skulle pierca läppen. Första gången var det inget konstigt, men andra gången så skakade jag galet mycket, man hörde ryggstödet skaka väldig frekvent. :-P Jag var lite nervös före det, men när nervösiteten la sig så började jag skaka istället… Alltså, när jag skakade var jag lugn. Jag vet inte ifall vi skakade av samma anledning, men tänkte lämna ett avtryck, för är också nyfiken på anledningen.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[GalleonFang6126]
4/11/14, 8:44 AM
#6

#5 precis likadant här, när jag inte var nervös och slappnade av så skakade jag.

Annons:
JossanH
4/11/14, 9:46 PM
#7

Kroppen har många fiffiga sätt att säga ifrån. Oavsett om man själv tycker att det funkar kan kroppen säga nej.

Sajtvärd på Iller.ifokus

wingren
4/15/14, 12:58 AM
#8

Som vissa varit inne o petat i, kroppen säger nej. Det du går med nålen är ju att du liksom hugger hål på huden väldigt många gånger, (oerhört bra beskrivet, jag vet ;)) kroppen vill fly från smärtan samtidigt som kemiska substanser skickas ut från hjärnan för att både läka, lindra och annat, sen kommer ju adrenalin och sånt med. Jag skakade också mycket när jag gjorde min andra tatuering. Har också märkt av att jag börjar svettas kopiöst vilket även det är en kroppsreaktion.

Människan och dess hjärna är oerhört lustig och påhittig ;)

[GalleonFang6126]
4/15/14, 1:51 PM
#9

#8 Haha! Tack så jättemycket för det utförliga svaret :)

Callisto
4/15/14, 6:25 PM
#10

Det är inte alls konstigt. När man lägger sig under nålen utsätter man kroppen för ganska mycket stress, och då menar jag inte mental stress utan fysisk. 

När du gaddar dig sätter du igång en lokal inflammationsprocess där nålen sticker hål. Denna inflammation kommer att påverka hela din kropp som försätts i ett stressläge. Det kan liknas vid att ha en mildare virusinfektion, det tär på din kropp. 

Oavsett om du tycker att det gör ont eller inte kommer de ämnen som produceras lokalt på platsen pga nålen att sprida sig och sätta igång system som involverar din hela din kropp. Jag tror alla som haft en längre sittning kan känna igen sig i att man är rätt tagen och trött efter ett antal timmar. Min tatuerare berättade om en polare som pressade sig så långt varje gång att han kom hem och fick feber efter sina mastodontpass. 

M.a.o. inget att oroa sig för. Din kropp säger ifrån och behöver vila bara =)

[GalleonFang6126]
4/15/14, 6:56 PM
#11

#10 Tack så mycket för hjälpen! :)

Upp till toppen
Annons: