Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5228 ggr
putt3
2014-04-11 01:30

"För gammal"

!Skapar denna tråd bara för skojskull :)!
Tog precis ut mina snakebites för att jag känner mig för gammal för piercingar helst i ansiktet. Notera dock att jag "bara" är 18.
Läpp piercingar är (i alla fall vars jag bor) en så kallad fjortis piercing.
Vilket jag absolut inte tycker. Men blev lite leds, plus att jag helt enkelt känner mig för gammal xD
(Beslutsångesten smyger sig på, dom var ju mina älsklingar)

Min fråga är nu: Har detta hänt dig? Hur gjorde du? Vilken/Vilka piercing(ar)?

Vill höra era historier kring detta ämne :)

Annons:
Praefatio
2014-04-11 01:36
#1

Ptja, på de flesta studios måste du ju vara över 18 för att få lov att göra piercingar alls :P Så för mig låter det supertokigt att man skulle vara för gammal då. Jag tog ut mina när jag var tjugo av helt andra anledningar än att jag kände mig för gammal, hade inte känt mig det minsta för gammal nu heller om jag bestämt mig för att vilja ha det igen och jag är 25!

putt3
2014-04-11 01:40
#2

Precis! Undrar faktiskt om jag har ramlat ur sängen och slagit i huvudet!
Tycker ju själv egentligen att man inte kan bli för gammal för utsmycking. Men det kan ju vara så att dom helt enkelt inte passar in i min stil nå mer. (Även om piercingar/tattueringar är jävligt snyggt!) :)

aekitsune
2014-04-11 02:10
#3

jag är 22 och älskar piercingar. Nästa planerar jag att sätta i läppen, eller i näsan (har redan två i näsan). Du är aldrig för gammal, folk som säger det till dig är fucked up. Du är inte deras nickedocka ;)

http://aekitsune.blogg.se

Calcifer
2014-04-11 02:43
#4

Tog ut min septum för att den aldrig läkte rätt eftersom piercaren som gjorde den var fullständigt inkompetent. Tog ut mina kindpiercingar eftersom jag själv gav upp efter 10 månader och de fortfarande inte hade läkt. Jag är 25 och har fortfarande läpp, näsvinge och tunga piercade och har noll planer på att ta ut dem permanent. Det kan hända att det blir så om jag bestämmer mig för att försöka få jobb här i Japan, men annars nej. Skulle dessutom vilja ta om mina kinder men kommer inte att göra det pga läkningstiden.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

soundtrack
2014-04-11 02:44
#5

Jag tog ur min i näsvingen för några månader sedan för att jag kände att hade "växt ifrån den". Gjorde den som 15åring och är nu 28. Men det handlade nog inte om att jag kände mig för gammal utan mer att jag hade lessnat och inte tyckte att jag passade i den längre. Min navelpiercing fick jag ta bort för några veckor sedan pga graviditet, annars hade den fortfarande varit kvar och jag har även en medusa som jag inte har några planer på att avveckla.

Cahira
2014-04-11 08:27
#6

Navelpiercing om någon är väl en piercing som klassas som "fjortispiercing" och jag är 27 och kunde inte bry mig mindre. Min kropp, min utsmyckning, mitt val, inte andras problem. :)

Så känn inte dig för gammal för något om det är nåt du verkligen vill ha.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Afturelding
2014-04-11 08:39
#7

Jag känner mig inte för gammal för piercingar (är 21), men har med åren bytt smycken. Jag känner mig för gammal för dödskallar och sådant som jag hade när jag var yngre. Men det har nog mer med den personliga utvecklingen jag gått igenom att göra än att sådant skulle vara för bara tonåringar.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

busigdemon
2014-04-11 11:27
#8

Jisses an är aldrig för gammal för nya hål ;)

min nvael tog jag vid 24, har mer planerat trotts jag är äldre ändå nu

har många vänner som skaffat sin första efter 30 mm

Shoot bara

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Nelley
2014-04-11 11:40
#9

#8 Ne stick bara(kanyl) xD

busigdemon
2014-04-11 13:28
#10

#9 true true 🤪

"Din verklighet är inte Min verklighet"

JossanH
2014-04-11 21:44
#11

Ptja, jag får ju ständigt nya idéer om det mesta som rör mitt utseende. Tatueringar har jag ju ett gäng och det tycker jag aldrig att jag blir för gammal för, nästan bättre med åldern. Man gör inga ungdomsimpulser om man säger så. Annars har jag oftast bytt en piercing mot en annan men när jag blev arbetsledare där det var piercingförbud så fick jag ta ut min medusa, men det var nu 4 år sedan.. Och med andra barnet på väg så känns det faktiskt lite skönt att uppfattas som den ålder man är för en gång skull. Blir 30 om några dagar och har hittills sluppit att visa leg på systemet hela 3 ggr ;) det säger lite om hur jag uppfattas hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

_Charlie
2014-04-11 22:24
#12

Jag känner igen mig. När jag var omkring 18-20 år tog jag ut alla mina piercings. Näsa, läpp, tunga, naveln. Kände mig larvig. Jag var för gammal.

Idag är jag 27 och har tryckt i de flesta piercings igen, och aldrig har jag känt mig mer som jag än nu. Jag tycker jag är snygg med mina piercings, och kommer ta om hålet i tungan innan sommaren.

Sen vad andra tycker om mina piercingar skiter jag blanka fanken i. De är ju mina. Och jag älskar dom. Och så länge jag älskar dom kommer de passa på mig, oavsett ålder. :)


[Udoon]
2014-04-14 14:38
#13

Tog ut mina töjningar för ett par år sen, men har töjt upp dem igen. Hade även en hch som jag tog ut, tyckte den var fin men den gjorde liksom inte nåt :P Sugen på att testa en på andra ledden istället, fast det jag inte tycker det är lika snyggt.

Annons:
[rumelle]
2014-04-14 15:42
#14

Jag var 23 när jag piercade näsan, innan dess tyckte jag att jag var för ung. Kanske inte rent åldersmässigt men i den mån att jag tidigare inte hade ett jobb och jag tyckte det var dumt att pierca mig innan jag visste att det var ok att ha piercing i näsan på det jobb jag i framtiden skulle söka. Numera vet jag ju att det finns retainers man kan använda om man inte vill att piercingen ska synas så mkt, men jag ångrar inte att jag väntade, trots att jag velat skaffa den sedan jag var nio år. :P

Proktologi
2014-04-14 22:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

för gammal? :P

Jag är 2 barnsmamma och har de flesta piercingarna kvar och min klyvna tunga.
alla är gjorda av mig själv (inkl klyvning) - jag är piercare/bodymod

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Zadeira
2014-04-24 12:07
#16

Jag gjorde min första piercing, i läppen, som 25-åring. Känner mig inte ett dugg för gammal eller "fjortis" för den piercingen. Och vad andra tycker, ja det skiter jag fullständigt i för det är min läpp och jag tycker det är sjukt snyggt i alla fall.

[heliotrope]
2014-04-24 16:37
#17

Verkligen inte för gammal! Jag är snart 24 och tog i näsvingen för några veckor sedan, haha. Piercingar är samma som tatueringar för vissa människor, man kan inte växa ifrån de ;D.

Candela
2014-04-25 16:53
#18

Jag är snart 30 och har två piercings i ansiktet. De gjorde jag när jag var 20 och 23, alltså ingen fjortisgrej. Hade funderat i flera år.

Så nej, jag tänker inte ta ut dem för den sakens skull 😛

Kimji
2014-04-27 22:58
#19

Jag gjorde min första piercing när jag var 23. Nu ska jag snart göra en septum och är 27.

[Olärd]
2014-05-06 17:54
#20

De piercingar jag besitter har sen tidigare har jag ej känt mig för gammal för men känner mig för gammal för läpp piercingar, tunga, ögonbryn, earl och navel.. Va med en yngre polare till studion för jag gav henne en navelpiercing i studentpresent… väl där.. ja va fan vem bryr sig 25 bast och nygjord navelpiercing bara som en kul grej ^^ why not… försöker sluta tänka mig "för gammal"!

Annons:
komkoma
2014-05-19 22:42
#21

Jag hade en i läppen (mitt i ) som jag tog ut för två år sedan när jag va på festival i england. Såg en massa småkids springa runt med piercingar och bah "Im to old for this shit

Nu har jag bara kvar min smiley och töjningarna i öronen. 

Är hela 28år gammal

[MrDiabolic]
2014-05-20 07:15
#22

Jag är 44 och har kvar allt mitt. Bl.a. 16mm fleshtube i septum och 11mm plugg i underläppen. Och ja fick faktiskt fler märkliga reaktioner på det när jag var yngre. Fast detta kan ju bero på, att extrema piercingar blivit mer accepterat generellt än det var för bara några år sedan.

Zandrama
2014-05-20 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Fyller 29 i November, men man är inte äldre än man gör sig till ;)
Och man är inte vuxen förrän man lär sig att vara barnslig x)

Jag har så många fler mods och gaddar som jag ska införskaffa <3

//Belinda aka Zandrama

putt3
2014-05-21 23:08
#24

Satte tillbaka ena läppiercingen (höger sida) men under natt 3 svalde jag staven xD Kanske är ett tecken på att jag inte ska ha orala piercingar nå mer? ;)

Nelley
2014-05-21 23:15
#25

#24 AhahhahhahahHHAHAh, svalde staven! Hur märkte du det? Alltså när du vaknade och den inte var där, och typ bajade ut den eller åkte ni till vårdcentralen och såg på typ röntgen….😂 eller wha?

erilas
2014-05-22 13:14
#26

…jag är 34 år och har i septum, tungan och Dhalia, töjt båda öronen…Nä, man blir aldrig för gammal.

Pepsie
2014-05-22 23:36
#27

Men tagga ner, du är bara 18! Jag är 20 med kindpiercingar och septum. Hade i läppen också men tog ut den nyligen - helt enkelt på grund av att den var tråkig.

Alltid ett plus när killar har piercingar tycker jag. Och jag är nog knappast ensam om den åsikten. Erkänner att jag tycker det är desperat med piercade 40+are, men 18 är ju knappast någon gräns.

Djävlas

Annons:
putt3
2014-05-24 21:33
#28

#25 Hade i den när jag gick å la mig, när jag vaknade så var den borta.
Har letat igen/under sängen och runtom. xD

Ellenfyrkant
2014-08-04 17:59
#29

Man är precis så gammal man gör sig. Jag har septum, tunga, navel och 8 hål i öronen varav 1 helix. Den enda jag tar ur då och då är septumen om jag tycker att det för stunden klär mig bättre utan. Senast var på dop. Hade den även ur under studentbal för att nämna några exempel. Helt enkelt för att jag tyckt att jag ser bättre ut utan till en viss utstyrsel och i kombination med vissa andra smycken. Vill jag enbart bära guldsmycken och mycket av det så tar jag också ur den för att jag inte gillar att blanda. Ser mina piercingar helt enkelt som utsmyckning på samma vis som armband. Och ibland vill man följa en stil, ibland skapa kontrast. Perfekt att det kan varieras så!

Mvh Ellenfyrkant

punkmusic
2014-08-22 20:23
#30

Min medusa tog jag bort av fler anledningar, jag  kände mig för gammal och den var ivägen när jag pussades haha

Upp till toppen
Annons: