Annons:
Etiketttöjning
Läst 1364 ggr
Articia
2014-04-24 11:51

Töja septum

Hejsan =)

Jag funderar på att töja min septum. Skulle behöva lite tips och råd vad för töjsmycke som är bäst samt hur mycket kan man töja åt gången (har 1,6 mm nu men funderar på att börja töja upp till 3 mm sedan får jag se om jag fortsätter)

Annons:
fuzzie
2014-04-24 11:57
#1

Hejsan! 

Vad kul med någon mer som gör det. 😃 

Jag använder mig av expanders eftersom de är "raka", vilket inte spiraler är hehe. Sedan går det inte att töja med samma hastighet som en örsnibb med 1 mm i månaden. Utan man får känna efter och försöka lite försiktigt efter 2-3 månader eftersom den mjuka huden i näsan inte är lika mjuk och förlåtande som örat hehe. 🤪 

Man töjer alltså bara 1 mm åt gången högst.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Articia
2014-04-24 12:21
#2

Tack för svaret :D

Okej, då får jag leta efter sådana. Brukar beställa från barbarella.se, dom kanske har något sånt :) ska beställa hem ett sådant smycke och prova på lite smått. Man ska sluta töja så fort det börjar göra ont va, vill ju inte att det ska spricka upp?

fuzzie
2014-04-24 12:37
#3

Så lite så! 😃 

Det brukar vara expander/taper som de kallas och de är mer konformade så därav blir de ju rakare och mycket enklare att dra genom näsan. 

Jaa, så fort du känner att det spänner/halvt gör lite ont så får du ge upp och försöka vid ett senare tillfälle. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Upp till toppen
Annons: