Annons:
Etiketttatueringar
Läst 2609 ggr
[Olärd]
7/10/14, 10:59 AM

Font på namn tatuering... hjälp?

Vill ha mitt smeknamn; Werner tatuerat på antingen handleden eller någon annanstans dvs inte jätte stort och kanske fortsätta runt handleden med ett sträck så det blir ett väldigt plain armband men blir galen på vad jag ska ha för font. Är inte tjejigt gulligull så kalligrafi och skrivstil är inte min grej, funderade en stund på en smutsig variant av typsnittet i Harry Potter eller någon LOTR inspirerad font men jag känner att som rocker så matchar det inte alls min kropp. Någon som har ett bra typsnitt på lut eller annan bra idé över att "rocka" till en smeknamns tatt.?

Annons:
Honestyisdead
7/10/14, 1:51 PM
#1

Är tyvärr dålig på olika textstilar.

Men ett tips är att kolla cdfodral. En del grupper har snygg stil på gruppnamnet.

fuzzie
7/10/14, 2:03 PM
#2

Kolla på: dafont.com så kanske du hittar en teckenstil som du gillar? 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Rumblebee
7/10/14, 11:22 PM
#3

Eller så kanske tatueraren kan slänga ihop en rockig textstil

[Olärd]
7/11/14, 10:26 AM
#4

#1 Jo men dessvärre blir dem fonterna as stora / feta, tex om man tar Iron Maiden, Metallica eller Edguys fonter - blir ju rätt klumpig text ^^ #2 Kollat där, kanske missat något men de värsta med den sidan är att du måste ladda ned alla jäkla fonter för att se om de ser bra ut med rätt bokstäver ^^ #3 kan man iofs göra men det är så svårt då folk har jäkligt olika uppfattning om vad som är ett rockigt typsnitt egentligen - tänker vi hippie så tänker en del bold graffiti medan jag tänker 60 tals rundade 3D bokstäver ^^

rebeka
7/14/14, 4:30 PM
#5

#4 På dafont kan man skriva texten man vill ha i en liten ruta, så ser man hur den ser ut direkt 🙂

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

[Olärd]
7/17/14, 2:15 PM
#6

#5 vart? Vart inne på den sajten senast för en timma sedan för att leta font på en ploj grej på jobbet.. aldrig sett en sådan ruta :S

Annons:
[Olärd]
7/17/14, 2:22 PM
#7

HA hittade rutan - den finns dock inte på många fonts ^^

rebeka
7/17/14, 10:31 PM
#8

#6 Haha, tur att du hittade den ändå så blir det lite enklare! 👍

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

[Olärd]
7/18/14, 8:10 AM
#9

#8 Tack för tipset ;) Hoppas man hittar någon snygg nu bara :D

Det är så jäkla svårt bara att hitta någon som känns rätt :S

Upp till toppen
Annons: