Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1988 ggr
zoey500
7/29/14, 8:17 PM

Piercing i näsvingen

Jag ska pierca näsvingen på torsdag och jag är riktigt nervös. Det är min första piercing (har inte ens hål i öronen) och vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig. Gör det väldigt ont? Jag har velat detta sedan jag var ungefär 12 år gammal (är 23 nu) , men av olika anledningar har jag inte haft möjlighet förrän nu. 

Jag har aldrig varit speciellt nålrädd men oroar mig ändå. Jag ska göra den på Barbarella (stavning?) i Göteborg, är det någon som har erfarenhet av den studion? 

Ni som har piercing i näsan här får gärna berätta om era erfarenheter. Skulle behöva höra lite lugnande ord! :) Jag längtar men är supernervös och tänker mycket på det här. ^__^ 

Är ny här förresten! :)

Annons:
[rumelle]
7/29/14, 8:27 PM
#1

Jag piercade min näsvinge för ca 3 år sedan. Tyckte inte alls att det gjorde ont. Det går så fort så man hinner inte reagera så mycket, kändes som att det liksom brände till lite sen var det färdigt. Lite ömt var det såklart efteråt men det gjorde aldrig speciellt ont för mig. Piercaren sa att det kan blöda en del eftersom man har så mycket fina blodkärl där, men för mig blödde det inte alls mycket. 
Läkningen gick fint för mig, själva såret var läkt inom tre veckor men eftesom det är en broskpiercing kan det vara ömt i flera månader efteråt då brosket läker långsammare. Jag hade en viss ömhet i ungefär ett år efteråt, men inte så att man tänkte på det annat än när man bytte smycket.

soundtrack
7/30/14, 12:22 AM
#2

Nu är det nästan 15 år sen jag gjorde min, men vad jag minns så gjorde det inte speciellt ont alls.

Candela
7/31/14, 12:26 PM
#3

Jag har piercat näsvingen, underläppen, och klitoriskappan. Näsvingen var absolut den mest smärtsamma. Dels gjorde själva håltagningen jätteont, och dels värkte och ömmade det i en vecka efteråt (vilket de andra piercingarna inte gjorde).

Men det är bara min erfarenhet.

zoey500
7/31/14, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack för alla svar! :) 

Nu är det gjort och jag kunde inte vara mer nöjd. Jag var väldigt nervös innan, men piercaren var himla snabb och mycket duktig. Det gick väldigt fort. Ska jag vara ärlig kände jag faktiskt ingen smärta alls, var väldigt förvånad över att jag inte reagerade på det. Det ömmar inte heller särskilt mycket, förutom när jag råkar rynka på näsan. ^^ Jag kan varmt rekommendera studion också (Barbarella), ska nog tillbaka och göra fler piercingar. ;) 

Bifogar en liten bild, valde en ring som smycke. :)

Candela
7/31/14, 7:47 PM
#5

Snyggt! Se till att absolut inte gå och snurra på ringen (förutom när du tvättar den så klart) för då kan du få in bakterier i såret. Konstigt att de ens satte en ring som läk-smycke tycker jag 😮

Honestyisdead
8/3/14, 5:26 PM
#6

Jag hade inte tagit en ring för läkning. Men snyggt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: