Annons:
Etiketttatueringar
Läst 18242 ggr
[Tilde]
8/14/14, 7:43 PM

Lårtatuering

Jag planerar en lårtatuering. Har äntligen skissat fram vad jag vill ha gjort, men jag har några funderingar. Först och främst undrar jag hur det är med kläder och träning och liknande vid läkningen? Antar att man bör ta det lugnt så huden kan läka som den ska… 

Funderar på om jag får den gjort nu till hösten så kanske det blir lite för kallt för kjol eller klänning och jag vill inte gå med mjukisbyxor till skolan (börjar en ny klass). 🤐 Hur har ni löst sånt om ni skulle på jobb eller så?

Hur känns det vid läkningen? Tänker att benet är ju något man använder hela tiden och kanske sträcker huden när man går, sitter, osv. Är det värre än på torso eller är det same same?

Sen funderar jag på hur långt upp den ska sitta… så jag vill gärna se era lårtatueringar för inspiration av placering, om ni vill dela med er! 🙂

Ber om ursäkt för ett flummigt inlägg. 😂

Annons:
Nymphadora
8/15/14, 2:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har en tatuering på vänsterlåret (se bild - gjord för kanske ett år sedan) och jag använde alla mina kläder som vanligt, tränade som vanligt etc under läkningsprocessen, FÖRUTOM just de första två dagarna. Då kändes typ hela mitt ben som ett köttsår (men jag genomled också en åttatimmarssittning…) så då tog jag det lugnt med för stora rörelser och hade typ mjuka långkjolar på mig. Sen vanliga kläder, även tajta byxor/leggings. Visst, det blir ju kladdigt och lite halväckligt/obekvämt när en drar på sig kläderna över insmord hud, men det är bara att utstå. ;)

Hur det känns beror ju på hur stor den är, hur känslig du är etc. Men för mig var jag lite stelbent de första dagarna iallafall. Haltade lite lätt och så.

Var den ska sitta beror ju på hur stor den är, vad det är för motiv, hur mycket du vill ska synas etc. ;)

[Tilde]
8/21/14, 6:50 PM
#2

#1 Tack så mycket för ditt svar, det hjälper! :) Vilken snygg tatuering du har också 😍 Blir nog till att spara ihop och satsa på att skaffa lårtatueringen till våren tror jag i alla fall. Vet ju inte hur dyrt det blir och har helst inte jeans på mig under läketiden då jag är en sån med endast tajta byxor. 🤐 I så fall skulle det vara under en längre helg eller lov då man kan gå hemma. :P

Nymphadora
8/22/14, 11:13 AM
#3

#2 Jag totalvägrar jeans, men använder andra snortajta brallor och leggings och det är inte superskönt med tanke på att en är insmord, men det funkar. ;)

[Tilde]
8/22/14, 1:40 PM
#4

#3 Hmmm… Jag får fundera på saken då! :) Får nog gå ner och fråga hur mycket det skulle kosta och hur lång tid det skulle ta att få den gjord så jag kan planera lite mer. Den ska inte vara lika stor som din, men ändå ta upp en del av låret. 

Har dock en väldans massa saker jag måste köpa, så vi får se hur snabbt jag kan spara ihop till tatueringen! haha

Nymphadora
8/25/14, 1:52 PM
#5

#4 Det brukar vara så! :)

Zekina
8/26/14, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Har en lårtatuering som jag gjorde för snart två år sen.  Han som tatuerade mig sa att jag valt ett bra ställe för första tatuering :). Det kändes lite grann, men det var absolut inte så att det började tåras i ögonen ect.  Hade ingen koll på tiden alls (hade väldigt en väldigt rolig konversation med tatueraren) men jag satt nog mellan 3-5 h.

 Jag gick i skolan när jag gjorde min så jag hade långkjol de två första dagarna, sen hade jag jeans som vanligt, lite obehagligt i början, men den känsla försvinner när du haft på dig jeansen ett par timmar ;) Det kommer kännas "äckligt" och lite obekvämt oavsett vad du har på dig, så ha på dig det du känner för :)

Läkningen gick fint, det är lite ömt och stramt i början men det kände jag mest de 2-4 första dagarna. Två tvättningar om dagen körde jag, en på morgon och en på kväll med en så neutral tvål jag kunde hitta och sedan ett lager helosansalva. Efter ca 2 veckor (minns inte riktigt) börjar det "fjälla" av eller hur man ska säga, hehe..

Jag skulle gå (om jag var du) och prata lite med olika tatuerar, se vad dom tänker, tycker och vilka priser de tar och sedan välja en tatuerar jag känner mig bekväm med :)
Lycka till med din blivande tatuering! :)

Annons:
[Tilde]
8/29/14, 10:58 PM
#7

#6 Tack för ditt svar! :) Jag vet redan vilken studio jag vill få den gjord på; samma som jag fick min första tatuering på! Fast jag vill gärna ha den gjord av en annan tatuerare. Inte för min första var dålig (hon var väldigt duktig och rolig att tatueras av), men en annan på studion gör fantastiskt fina fåglar och mitt motiv är en fågel och några blommor, så det känns rätt. 😃

Har dock bestämt mig för att låta denna tatuering vänta till nästa år. Mest av ekonomiska skäl, men också för jag inte kan tänka mig att ha tajta kläder över en tatuering. 🤐 Jag planerar däremot en liten en på handleden nu till hösten, men är inte helt 100 på var jag ska få den gjord. Funderar på en studio i Malmö, men det verkar dyrare där så kanske går jag till den jag känner till här i Köpenhamn. :)

Surpan
9/1/14, 5:23 PM
#8

Jag har en stor tatuering över hela låret, ungefär som tidigare talare. Jag håller med #1 att det var lite svårt att röra sig i början, att ställa sig upp och sätta sig ner igen tycker jag gjorde ondast. Jag körde också långkjol den första tiden, men lite längre än de andra, ungefär en vecka / tio dagar kanske. Sen gick jag över till Leggings tills jag hade flagnat av det värsta. Ville verkligen inte ha jeans på mig, dels av rädsla för att sömmarna skulle skava av fjällandet i förtid och få med färg eller liknande, men dels för att det inte är så himla skönt faktiskt… Kladdigt och gör ont mest.

/Surpan

nickiee
9/2/14, 2:09 PM
#9

har en liten på hö lår utsida . å det gjorde så ont pga hamna över en nerv .å det va jätte jobbigt att hålla benet stilla han fick slut några gånger så jag kunde sparka lite med benet + kunna andas jag höll andan  under tiden ha gjorde den pga smärtan .  å blev jätte svullen efter men gick bort efter ett tag . å jag använder mej av jazz byxor eller tights men gjorde ont ändå …

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

neasfotografier
9/20/14, 4:00 PM
#10

Jag har en fråga angående lårtatuering. Ursäkta om jag snor tråden lite men tänkte att det ändå diskuteras lårtatueringar här och är onödigt att starta en helt ny tråd :)

Jag planerar att göra en tatuering fram på låret, men jag funderar mycket på om jag skulle bli gravid och gå upp i vikt, om den skulle förstöras av det?
Vad tror ni?
Ska även fråga tatueraren vad han tror. Men jag tänkte ifall ni som redan har en kanske vet :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Honestyisdead
9/20/14, 4:30 PM
#11

#10 Det kan ingen svara på. Det vet man först nnär man är där. 

Vissa går upp massor i vikt och får bristningar och då kan tatueringar förstöras. Andra går bara upp på magen.

Surpan
9/20/14, 6:57 PM
#12

#10 Enligt min tatuerare så skulle det gå bra så länge man höll sig på låret, att det var oftast runt höften kvinnor fick bristningar i så fall. Men som #11 säger, vem vet?

/Surpan

Honestyisdead
9/20/14, 7:58 PM
#13

#12 min väninna fick bristningar över hela kroppen

Annons:
Nelley
9/21/14, 2:29 AM
#14

#13 Oftast.

Honestyisdead
9/21/14, 2:33 AM
#15

#14

"Enligt min tatuerare så skulle det gå bra så länge man höll sig på låret"

Surpan
9/21/14, 9:34 AM
#16

#15 Tyckte det blev lite mycket med ordet "oftast" två gånger i samma mening, men för all del.. tillägger också i #12 att jag håller med dig om att det såklart kan hända ändå. Så jag förstår inte riktigt tillrättavisningen.

/Surpan

Honestyisdead
9/21/14, 1:45 PM
#17

Tillrättavisning?   Jah bara berättade att en väninna fick bristningar på hela kroppen och att din tatuerare alltså har fel i att det blir bra om man  håller sig på låret.

Surpan
9/21/14, 3:12 PM
#18

Som jag naturligtvis menade generellt och det finns undantag för allt och det var därför jag skrev "oftast".

/Surpan

Upp till toppen
Annons: