Annons:
Etikettproblem
Läst 1230 ggr
DinJejja
2014-08-16 00:44

Svullen och hård tunga efter 4,5 år

Hej!

Jag har läst igenom de flesta trådar om tungpiercingar men hittar ingen som gett mig något bra tips.

Jag har haft en Tungpiercing i 4,5 år, aldrig haft några problem med den.
Men för ca två veckor sedan fick jag som en liten infektion i tungan. Vart lite vitt klet vid hålet, inget svullet eller ömt. Tog ut smycket, kokade det och sköljde munnen. Blev bra efter några dagar. 

Men nu igår så började den bli lite svullen och ikväll(fredag) så blev den ännu mer svullen och hård. Även öm. Påminner om hur det kändes när hålet var nytaget. Har tagit ut smycket kokat, sköljt och gjort rent. Men själva hålet ser väldigt fint ut. Det är ca 1 mm utanför hålet som hårdheten och svullnaden börjar, som en ring runt hålet. Tar jag på tungan så känner man verkligen kanten på början och slutet av den svullna hårdheten.

Ska jag fortsätta tvätta och avvakta?
Ska jag ta ut smycket eller byta?

Bör jag gå till en piercare och kolla om det inte blir bättre?

Tack på förhand. :)

Annons:
Honestyisdead
2014-08-16 14:36
#1

Jac skulle gå till piercaren och kolla det.

JossanH
2014-08-20 11:03
#2

Skulle också gå till piercaren. Just tungan (och andra munpiercingar) kan strula om man får en infektion i kroppen och tex blir förkyld. Har dock aldrig hört att det blivit så illa som du beskriver.

Sajtvärd på Iller.ifokus

DinJejja
2014-08-21 10:12
#3

Tack för svar :)

Det är nästan helt borta nu. Jag vet inte om det har haft med vad jag använder för tandkräm. Men för ca en månad sedan bytte jag till aloe vera tandkräm. Men bytte tillbaka till min vanliga tandkräm då problemen började. Som sagt så är tungan nästan helt normal nu. Gör inte ont och svullnaden är helt borta. Är en pytteliten hårdhet kvar men det känns som den krymper för varje dag som går. :)

Upp till toppen
Annons: