Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1425 ggr
Jills
8/21/14, 9:14 PM

Första tatueringen gjord!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju "tjatat" några dagar om tatueringar och nojjat mig riktigt ordentligt inför min första tatuering och nu kan jag berätta hur det gick!

Kan säga att jag var riktigt nervös, men när jag väl satt i stolen sa jag bara "kör igång" och då började hon med linjerna, och det kändes ju… meh. Var det bara detta? Jag skulle beskriva det som att man rispar sig lite lätt med en skalpell, som dessutom är varm, och vibrerar lite. Smärta, mja, lite, men för mig var det skön smärta!

Sen vidare till skuggningen. Som jag hade hört inte brukar göra lika ont som linjerna. I helvete heller! Efter kanske en timma in i skuggningen kände jag att fan, ska jag klara två timmar till av detta? Kanske hade endorfinerna tagit paus. På vissa ställen kändes det inte alls, på andra ställen kändes det som att hon helt enkelt tog en borr och misshandlade min arm.

Men efter sisådär en timma kom nog endorfinerna tillbaka, och jag blev nästan lite hög och lyrisk. Då hade vi 1,5 timma kvar och jag kände att här kan jag ju sitta hela natten.

Totalt 6 timmar. Tyvärr blev den inte klar, så det blir 3 timmar till (ungefär).

Jag insåg att ja, det är nog en ganska stor tatuering iallafall, och dessutom utifrån ett foto så det är inte konstigt att det tar tid. Lite segt att den inte blev klar, får vänta tre veckor nu, men än så länge är jag sjukt nöjd!

Det enda jag tänker på är att jag tycker ena örat är lite snett, men det kanske beror på hur man håller armen, men jag tycker att jag stod avslappnad när hon tog bilden. Vad tycker ni?

Här är iallafall bilden på den halvfärdiga vargen!

Annons:
Jills
8/21/14, 9:15 PM
#1

Oj bilden blev lite stor och hamnade dessutom längst upp med vadfan… :-)

Jills
8/21/14, 10:10 PM
#2

Mina första tankar är att den kanske inte riktigt är så realistisk som jag ville, men det kanske är så här de är? Hon sa också att den kommer bli ljusare. Och så ska hon även skugga mer, även där det redan är skuggat, så även den översta delen är lite ofärdig… Och att den blev lite mer avlång än vad jag hade tänkt, men jag tycker det är rätt snyggt avslut på den ändå, med det smala nertill…

Vill verkligen ha ärliga svar!

jillan
8/22/14, 7:31 AM
#3

Den blev jättefin!! Gör min första idag. Är lika nojjig, nervös som du var innan:)

JossanH
8/22/14, 10:05 AM
#4

Jag tycker den var fin. Det är väldigt olika hur folk gör realism. Kolla på vilken konstnär som helst så kommer du se stora skillnader i hur de återskapar något realistiskt. Vissa går ned på en extrem detaljnivå medan andra lyfter fram det väsentliga och skippar många detaljer. Jag kan föreställa mig den mer realistisk samtidigt som den ändå är fin precis som den är också. Att öronen sitter lite olika tycker jag ger liv åt djuret på bilden. Tror det blir ett bra avslut också :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Candela
8/22/14, 1:10 PM
#5

Jag antar att du hade ett foto som skulle tatueras av? Har man inte det framför sig ser man ju inte vad som eventuellt avviker från bilden, och jag tycker att resultatet hittills är bra. Kanske inte foto-realistiskt, men har nog potential att kunna bli. Blir spännande att se slutresultatet :)

Jills
8/22/14, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ja det hade jag. Jag tycker inte det blev som fotot, men jag är nöjd ändå, men hoppas på att hon kommer skugga mer även på den översta delen. Laddat upp fotot här.

Annons:
Jills
8/27/14, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu har det gått 6 dagar sen jag gjorde tatueringen, och så här ser den ut nu. Den är ju inte klar, såklart, men jag tycker nästan den ser bättre ut nu när den har tappat överskottsfärgen? Lite mer naturlig. Sen ska hon såklart fylla i rätt mycket, även där det redan är skuggat. Vad tycker ni?
Dålig bild överlag dock.

Upp till toppen
Annons: