Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1240 ggr
Stiiiiiina
9/1/14, 2:06 PM

Någon som har?

Jag har länge funderat på att göra en tatuering på fötterna då jag strax fyller 18.. Just denna tatuering har jag velat ha i ett par år nu. Är det någon som tatuerat fötterna? Har hört att det ska göra fruktansvärt ont, tycker ni det stämmer?

Annons:
[Udoon]
9/1/14, 2:38 PM
#1

Har själv inte tatuerat mig på fötterna, men generellt så, ju "benigare" område desto mer känns det, till exempel var det värre att tatuera sig på nyckelbenen än på överarmen.

Nymphadora
9/1/14, 3:33 PM
#2

Jag har båda fötterna tatuerade, men de är gjorda med maskinfri teknik, alltså handknackning och det tycker jag personligen inte gör riktigt lika ont som med maskin. Och jo, det kändes på fötterna, men ändå inte så farligt. Och vill du verkligen ha fötterna så fixar du smärtan, och det kommer vara värt det! ;)

Nymphadora
9/1/14, 3:33 PM
#3
Aldarien
9/1/14, 4:07 PM
#4

Jag kanske inte funkar som andra…men jag tycker att det känns mindre över beniga områden och mer ju mer hull som sitter på stället. Har inte tatuerat fötterna men har tatuering på fotknöl, armbåge, skuldra och nyckelben. Däremot känns det lite mer tycker jag när det ligger senor under… Men inte så att det blir allt för jobbigt :-D

Garm
9/1/14, 4:24 PM
#5

Jag har tatuerat båda mina fötter på samma sittning. Det gör ont. Fot två gjorde av naturliga skäl lite ondare än fot ett. Smärtan var för mig lätt att härda ut, men det är ju individuellt det där. Det är ju bara att se till att få ta en paus vid behov.

Jag säger även som Nymphadora, vill man verkligen ha en tatuering så fixar man smärtan och det kommer vara värt det 🙂

Roxie
9/2/14, 5:50 PM
#6

Jag har också en på foten. Visst gjorde det ont, men inte så att man inte klarar av det. Det värsta jag tyckte var att han kom åt en nerv som gjorde att det ryckte i hela foten, haha.

// Sofia

Annons:
nottheonly
9/3/14, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har en text på foten, så hela min fot är inte tatuerad(än iallafall, haha). Var riktigt nervös innan då jag hade hört mycket om att det var ett av de värsta ställena att tatuera sig på osv.. men det är ju så olika från person till person så man ska inte lyssna för mycket på vad andra säger 🙂 

Jag personligen tyckte inte det gjorde så jätteont, det kändes ju det gjorde det men det var ingenting jag inte kunde hantera.🙂

Stiiiiiina
9/4/14, 4:51 PM
#8

Tack för alla svar!! 

och #7, jättefin tatuering! :)

Upp till toppen
Annons: