Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1440 ggr
Salish
9/2/14, 10:43 PM

Smiley+tandläkarbesök

Jag har haft en smiley i lite mer än två år, och den sitter där den sitter och jag ska snart till tandläkaren. Förra gången jag var där satte piercaren i ett litet tillfälligt plastsmycke men det kändes lite konstigt när jag var hos tandläkaren med det sen. Nu har jag flyttat och är ganska långt bort från den piercaren så eh, kan jag ta ut den under den halvtimmen det kan tänkas ta? Jag har heller aldrig plockat ut den själv och den där lilla platta kulan på ringen sitter rätt hårt. Är rädd att slita sönder något om jag försöker. Har retainern kvar ändå, ifall att. 

Vad bör jag göra?

Annons:
Fialialej
9/2/14, 10:56 PM
#1

Varför ska du göra nåt alls? Jag har haft smiley hos tandläkaren utan varken problem eller kommentarer om det. inte deras ensak.

"På natten är alla katter svarta"

[EmmiieErixon]
9/2/14, 11:13 PM
#2

Tror inte det är något problem för dem, låt den sitta i du :)

[rumelle]
9/3/14, 7:21 PM
#3

Jag jobbar som tandhygienist och skulle säga att det nog inte är några problem. Det kan kanske vara bra om du ber dem att ta en extra röntgenbild i fronten för att se att allt ser ok ut. Om man har något som ligger an mot tänderna/tandköttet kan det hända att kroppen uppfattar det som något som irriterar och käkbenet kan "lösa upp sig" i området, även om man själv inte tycker att det skaver. 
Hade en patient med Tungpiercing där käkbenet var nästan helt borta runt de två främsta tänderna i underkäken.

Cochon
9/4/14, 9:09 PM
#4

#3 Oj, det ska jag tänka på nästa gång jag är hos tandläkaren! :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

SoKawaii
9/9/14, 5:23 AM
#5

Kan man ha käften full me räls utan problem så kan man nog ha en liten smiley utan att d stör ;)

"Do small things, with great love"

Salish
9/9/14, 4:51 PM
#6

Jaha vad bra, tack för svaren! Är bara så rädd att behöva ta en konversation där de frågar vad det är för dum grej jag har där.

Annons:
SoKawaii
9/10/14, 2:22 AM
#7

Tyvärr kommer vi nog alltid behöva försvara våra piercingar, speciellt inom vården ;) Sålänge du e självsäker i ditt val av piercing så är det bara att borsta av dej deras "pekfinger" :)

"Do small things, with great love"

Upp till toppen
Annons: