Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 3222 ggr
Katstad
2014-09-17 20:57

Första tatueringen imorgon!

Hej!

Ska tatuera mig för första gången imorgon! Ska skriva en text på revbenen 🙂

Tänkte bara kolla om ni har några tips på vad jag kan göra för att hantera mig själv under tiden jag gör den, om den formuleringen låter vettig haha :)

Har förberett mig på det absolut värsta, har ju bara fått höra att revbenen är det värsta stället man kan tatuera sig på. Dock så har jag ingenting att jämföra med sedan tidigare så det känns ganska skönt! :)

Har hört att man ska äta choklad innan för att höja blodsockret? Någon som har någon erfarenhet av det?

Är inte så fasligt nervös just nu, brukar kunna hålla mig rätt bra fram tills det verkligen gäller. Men är rädd för att jag ska bli som jag blir när jag blir som mest nervös (riktigt illamående och skakig)

Som sagt, försöker att förbereda mig allt vad jag kan. Men alla tips tas tacksamt emot 😃

Annons:
Honestyisdead
2014-09-17 22:10
#1

Ät ordentligt innan och ha med något att äta.  Godis elldr liknande och något att dricka. Ta med egen musik om du vill.

Nymphadora
2014-09-19 11:51
#2

Tänk på att andas under sessionen. När det gör ont är det lätt att spänna sig och ibland håller man automatiskt andan då, utan att tänka på det. Det kan göra att du svimmar om du har otur (jag lyckades med det när jag gjorde min första gaddning för tusen år sedan). Så andas djupt och lugnt och fint. ;) 

Lycka till!

Gasoline
2014-09-19 21:14
Katstad
2014-09-20 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Såhär blev det! Är fortfarande en del överskottsfärg, bilden togs samma dag som den gjordes. Ser bättre ut nu och jag är sjukt nöjd! :) Är Sagan om Ringen nörd så texten är skriven på alviska och är ett citat ifrån filmen: "All we have to decide is what to do with the time that is given to us" :)

Katstad
2014-09-20 22:28
#5

Såg nu att bilden hamnade på helt fel håll haha! Skickade ifrån telefonen så kan inte ändra just nu, men ni ser! :)

Honestyisdead
2014-09-21 02:36
#6

Fräckt :)

Annons:
Gasoline
2014-09-21 08:21
soetisen
2014-09-21 16:38
#8

Cool! Gillar placeringen.

- Medarbetare på studier.ifokus

Katstad
2014-09-21 18:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Sådär, nu är bilden på rätt håll 😃

(Samma bild fortfarande) 

Just nu tampas jag mer sårskorpor och en jäkla klåda! 😕

Upp till toppen
Annons: