Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2912 ggr
Heicco
2014-10-20 04:20

hål i örat

Hejsan svejsan..! :) Jag har ju varit lite dum nu, och varit och skjutit hål i örat med pistol.. alltså uppe i örat där det bara när brosk.. tyvärr så läste jag först senare att man inte skall göra det och alla negativa saker som kan hända.. dumt gjort.. jag vet.. Men nu till frågorna.. Har ni några bra tips på hur jag får det att läka bra endå..? Jag har förut haft ett hål på nästan samma ställe.. som också var gjort med pistol.. som jag lät växa ihop för det blev aldrig bra.. det var hela tiden ont.. Och hur länge skall jag vänta tills jag byter örhänge..? För i "instruktionerna" jag fick var för hål i öronsnibben.. och där stod 4 veckor.. och nu har jag haft det här i 6 veckor och känner att jag inte ännu är redo för att byta.. Tack för hjälpen..:)

Annons:
Aleya
2014-10-20 05:38
#1

Tyvärr är väl den bistra sanningen med piercing i brosket och som gjorts med pistol sällan eller aldrig helar som det ska. Jag säger ta ut och låt det hela och gör det hos en piercare. Om du nu inte har lust att böka på med hålet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

yeahsica
2014-10-20 09:22
#2

Om du inte vill ta ut smycket och läka igen hålet för att sedan gå till en piercare och göra om det, som #1 skriver; se till att vara noga med rengöringen.

Jag är absolut ingen expert(!) men jag skulle tvättat med koksaltlösning 2-3 gånger dagligen med hjälp av en bomullstops t.ex., undvika att sova på den, ta på den och komma emot den. En broskpiercing kan ta så lång tid på sig att läka som upp till 6 månader-1 år vad jag har läst/hört. Stressa alltså inte med smyckesbytning utan vänta tills piercingen känns helt bra, d.v.s. inte gör ont, inte varar o.s.v.

mikkan01
2014-10-20 22:56
#3

Har också varit dum nog att ta hål i brosket med pistol för många, många år sen. Efter många om och men så läkte den faktiskt men det tog tid. Byt inte smycke förrän den är läkt, börjar du pilla med hålet innan det är läkt så börjar du om på 0 med läkningen… har gjort det allt för många gånger, dumt nog haha.
Skulle också som #2 säger tvätta med koksaltlösning… och sen bara låta det vara, pilla inte med det för mycket, försök att inte sova på det örat osv.

~mikkan

[rumelle]
2014-10-21 20:35
#4

Det är ju bra att du har uppmärksammat att det inte är så bra att ta med pistol. Och jag vill verkligen inte förespråka pistol, men det måste faktiskt inte gå åt skogen. Sköt om piercingen och vänta och se hur det läker innan du väljer att eventuellt ta ut den. Kom ihåg att brosk kan ta över ett år att läka helt och hållet, så om en viss ömhet håller i ett tag så är det inget farligt, bara själva såret läker som det ska. Vänta gärna åtminstone en månad innan du byter smycke och förvissa dig om att det är läkt först.

Heicco
2014-10-22 01:30
#5

Okej tack #1 #2 #3 #4 :) så tålamod och göra rent hela tiden.. kanske jag skall låta det vara i en stund till och se vad som händer. Och nästa hål lovar jag att jag inte gör med pistol ingen skillnad var det än är..:) tack..:)

jackiejohn
2014-10-24 21:10
#6

Jag har tre hål uppe o brosket på ena örat och samtliga är tagena med pistol för en herrans massa år sen, hade aldrig problem läkte snabbt och fint, så det behöver inte vata dödsdömt så att säga! Se till att sköta rengöringen ordentligt och som med alla nytagna hål pilla inte! ;)

Annons:
ForeverEmma_
2014-10-25 11:48
#7

Jag hade ett hål uppe vid brosket och hade tagit med pistol slutade inte bra. Den läkte aldrig och hade inflammationer som försvann och kom tillbaka. Slutade med att jag tog ut det.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

powerade
2014-11-12 21:09
#8

Jag tog med pistol i brosket föera gånger.. hade två bredvid varandra när jag insåg vad som jävlades… där jag hade en piercingring var det bra, där jag hade ett örhänge varade det och jävlades.. bytte plats på dom och samma sak hände, tillsist började det blöda där jag hade ett örhänge så jag tog ut det och har endast ringen där uppe nu, har Aldrig jävlats nu:) Så ett tips prova med ring och tvätta ( inte för ofta) och försöl att inte sova eller pilla :)

kotten345
2014-11-14 23:55
#9

hua!
Jag gjorde också en i brosket med pistol en gång, den läkte aldrig för mig, när det tillslut började likna ett blomkålsöra tvingade jag mig själv att ta ur den, haha.
Det läkte ihop bra och örat återgick till det normala.
Gjorde senare en inner conch med kanyl och den läkte hur bra som helst :)

Upp till toppen
Annons: