Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1252 ggr
Lizelda
2014-10-22 02:50

Örat läker/läker inte

Tog hål i öronen för ca 3 månader sedan. För ca två veckor sedan så tog jag ur piercings örhänget och började använda andra. När problemet med att öronen läkte ihop för mycket under natten så fick jag rådet att sova med örhängen i från min äldre syster och senare även salongen där jag tog hål. Nu är problemet ett annat. Öronen läker runt örhänget vilket gör att det gör äckligt jävla ont att ta ur örhängena och dessutom gör det ont när jag ska sätta i också och börjar ofta blöda. Vad ska jag göra och när kommer det sluta?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Portie
2014-10-22 16:00
#1

Usch sådär var det för mig med när jag hade tagit mina hål för ca 10 år sen. Tog med pistol (ångrar det så sjukt mycket). Jag fick flera gånger "trycka" i örhängena för dom läkte ihop på en gång typ och som du skriver så gjorde det även ont att ta ut dom. Jag tror inte jag gjorde något åt det utan fortsatte som vanligt i princip så det blev bättre med tiden.
Men hör med salongen där du tog dom och hör om dom har något förslag.

Lizelda
2014-10-22 18:48
#2

Okej, då gör jag det :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

agneshak
2014-10-28 08:45
#3

Låter som att du bytt smycke alldeles för tidigt! En piercing ska alltid läka helt innan en byte smycke!!! Tycker du ska sätta i läksmycket eller nåt annat och låta det läka helt innan du byter igen.

Lizelda
2014-10-28 10:21
#4

Jag väntade sex veckor som de sa :/ Har börjat ha örhängen i hela dygnet nu och det blir bättre och bättre

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Honestyisdead
2014-10-28 12:07
#5

Så nygjorda hål, speciellt om de dumt nog är tagna med pistol ska man inte ta ut under nätterna. Då börjar de som du skrev växa ihop tyvärr. 

Bra att det börjar bli bättre.

Lizelda
2014-10-28 12:09
#6

Ifall man inte tar med pistol, vad tar man annars med? :s

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Honestyisdead
2014-10-28 12:11
#7

#6 Kanyl hos en utbildad piercare. Läs gärna vår artikel om varför man inte ska ta med pistol.

powerade
2014-11-12 21:13
#9

kan det vara så att det är var som torkar? Så har jag fått massor med gånger nu i min nya gör svinont men tvättar med vatten så det hårda varet försvinner

Upp till toppen
Annons: