Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1341 ggr
Häxkotten
2014-11-02 23:17

Inner conch

Hej! Är sugen på att skaffa en inner conch men har hört så mycket hemskheter om den piercingen att den ska vara smärtsam att ta och att den nästan aldrig läker… Har ni några erfarenheter ni skulle kunna dela med er av vore det jätte snällt! Vill veta om det är skröna eller om det är en jobbig piercing

Annons:
[Gudrun-Berit]
2014-11-03 14:49
#1

Jag gjorde min för ca två månader sedan. Det var inte särskilt smärtsamt men det gjorde ondare än tragus. Men smärta är ju individuellt. Jag har inte haft problem med min, inte än iaf :-)

Afturelding
2014-11-03 17:19
#2

Jag har två stycken, och de läkte jättebra. Det kändes mest obehagligt att ta dem, det liksom "knastrade", haha.

Jag skulle nog påstå att de var mina enklaste broskpiercingar att läka. De är ju liksom inbäddade i örat, så det är lättare att sova än med nya helix exempelvis.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Häxkotten
2014-11-04 12:43
#3

Okej , låter inte så farligt :) Är väldigt sugen på att skaffa en så ska nog ta och boka tid ;)

jollycox
2014-11-05 14:18
#4

Jag tyckte att det gjorde ganska ont men det går ju över fort sen är den mer bara öm. Jag hade inte några problem med läkningen.
När jag tog den var tanken att jag skulle ha ring men det kan jag inte för när jag sover så trycks delen av ringen på utsidan mot örat och delen i örat vill då utåt, svårt att förklara, men hålet blir irriterat och ömt. Det är väl det dåliga jag har märkt men det blir ju inte så för alla.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Häxkotten
2014-11-24 16:07
#5

Har tagit den nu och oj vad den gjorde ont att ta! Men den verkar läka väldigt bra :)

Upp till toppen
Annons: