Annons:
Etikettpiercingar
Läst 3535 ggr
feenahs
2014-11-15 13:41

Pierca helix

Jag är sjukt sugen på att pierca helix("öronkanten").Har lite allmänna frågor om den för er som har piercat den eller känner någon som har det.Gjorde det ont?Hur lång tid tar det för den att läka,på ett ungefär?Något negativt med att ha piercingen? osv,skriv ner allt!

Annons:
Honestyisdead
2014-11-15 13:43
#1

Det är en broskpiercing och är ofta svårläkt. Kan ibland ta ett år. Ibland läker dom inte alls.

Jag tyckte det gjorde riktigt ont och gör aldrig om det.

Se till att göra det hos en utbildad piercare.  Absolut inte med pistol.

Westinan
2014-11-15 14:16
#2

Smärtan är självklart individuell men tycker faktiskt att den gjorde mindre ont än vanliga öronsnibbar som jag dumt nog gjorde med pistol..

Min är inte helt läkt än och den är över ett år nu, men jag bytte till ett för litet smycke så det kan ha påverkat läkeprocessen.

Det enda negativa är att om du har långt hår kommer det fasta i piercingen om du inte har ring då.. Eftersom den sitter liksom längst ut på örat kommer du smälla till den några gånger och folk omedvetet peta på den.

Men den är vacker och jag tycker verkligen du borde pierca dig, värd all möda! Se bara till att gå till en bra piercare.

Lycka till!

Cochon
2014-11-15 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har själv en trippel helix som är ganska precis tre månader nu.

Självklart gjorde det ont att göra den, brosket är en ganska känslig del att pierca, men det går så snabbt så smärtan lägger sig lika snabbt som den kommer. Därför tycker jag att det är en helt okej piercing att göra. Jag gjorde ju mina tre på en om samma gång, vilket var en lite dum idé för dem tar gott om tid på sig att läka. Fast brosk är långsamt i allmänhet, så det är ingen nyhet. :P 

Läkningen har gott bra i det stora hela för mig, men långsamt. Så om du skaffar en helix ska du vara beredd på att du kommer behöva tvätta den i säkert 2 månader efter, om inte längre till och med.  Du vill inte slarva med tvätten, för brosk är ett så otroligt otacksamt ställe att pierca på och kan gå fel så enkelt, men om man sköter tvätten brukar saker och ting gå bra. =)

Slänger in en bild på mina när de var sex dagar gamla, och lycka till! =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

powerade
2014-11-15 19:15
#4

Har tagit typ 4 st.. fast med pistol ja jag vet att man inte ska göra det men iallafall så har jag haft problem med att ha örhängen där så de jävlades å jah plockade ur å tog om å de jävlades.. mu har jag ring och inga problem alls i den.. och jag tycker att der är grymt snyggt!

MoaHermansson
2014-11-16 12:42
#5

Jag gjorde med pistol, vet att man inte ska göra det men jag tog risken och det hände ingenting speciellt. Kändes ingenting och jag var nervös i onödan. Det kan göra väldigt ont om någon slår till den, det tycker jag gör ondare än när jag tog den. Jag är inte så känslig av mig så det känns ju olika för alla men jag tycker det är värt att göra det. Hade precis fyllt 14 när jag tog den, har haft den i 3 månader nu och den är nästan läkt men jag pillar ganska mycket på den så det kan vara därför den inte har läkt.


rustik charm-Kristina
2014-11-20 09:12
#6

Jag har en som jag gjorde för 1,5 år sedan. Krånglar än idag men jag bryr mig inte så mycket. Gjorde inte alls ont tycker jag. Gick så fort. Rek att föra hos en piercare. Jag tycker den är så snygg att det helt klart är värt lite besvär, så långe den inte gör ont då såklart. Do it!

Stay true stay you

Annons:
ilenna90
2014-11-20 20:09
#7

Jag tog mina första vanliga hål med pistol och att pierca helixen gjorde betydligt mindre ont. Det gick jättefort och kändes knappt. 
Tyckte det var mycket värre efteråt. Gjorde ont hela tiden, fruktansvärt ömt och kunde inte sova på den sidan fastän det gått månader. 
Jag bestämde mig för att ta ur den då jag tyckte det gjorde för ont, sjukt svårläkt och problemet med att inte kunna sova hur man vill. 
Som andra sagt så är den väldigt svårläkt men har man tålamod så är det ju fortfarande en väldigt snygg piercing! :)

Upp till toppen
Annons: