Annons:
Etikettpiercingar
Läst 777 ggr
[[Mellebelle]]
2014-11-17 12:20

industrial och septum

Hur känns det att ta dessa två? på en skala till 1-10?
Hur är läknings perioden, är det rena rama plågan? :p

är verkligen sugen på båda, har pierca mig typ överallt förutom dom ställerna och känner mig plötsligt skit skraj.. jag tycker de gör mest ont att ta i läppen göre ondare på de ställerna ni som tycker samma som jag? :)

Annons:
angelicaelice
2014-11-17 12:59
#1

Jag piercade min septum i torsdags och jag personligen tyckte inte det gjorde särskilt ont kanske 3-4 på en skala och idag känner jag knappt av den och det har inte ens gått en vecka så än så länge har läknings perioden gått jätte bra.

Var också skit skraj innan och trodde det skulle göra jätteont, men det gjorde inte alls lika ont som jag trodde det skulle göra (:

yeahsica
2014-11-17 13:36
#2

Jag piercade septum nyligen och för mig gjorde det inte ont, men det kändes väldigt obehagligt. För mig kändes det som om ett bi eller en humla stack/brände mig i näsan, en väldigt intensiv, vibrerande känsla typ. Ögonen tårades väldigt mycket. Läkperioden har gått bra hittills, lite öm när jag kommer åt den bara. Var inte alls så farligt som jag trodde!

FreddieFairlane
2014-11-22 22:04
#3

Septum känns knappt ingenting om piercaren är bra. Läkningen är jobbigt eftersom det lätt lite lite "var" som lägger sig på ringen och stelnar och sedan åker ringa fram och tillbaka genom näsan. Likaså när du ska vrida den åt sidan när du rengör den. Blir sån smärta där man bara vill slå händerna i en låda spik typ ^^ Iallafall vad det så för mig. Men varje gång den smärtan kom så var den borta på ett par sekunder. Och det var bara de första dagarna :) Så det är nog inga problem för dig att göra septum :)

---kan fan inte skriva när jag är full..---

n00bArtWork
2014-11-23 01:12
#4

Septum stack till men inget mer skulle säga 2 av 10.

Läkningen gick fint, jag drog in hemma gjord koksaltlösning ur ett snapsglas morgon och kväll.

rolugnfrid
2014-11-27 21:17
#5

Septum kändes nästan inte. Själva utförandet 1-2 på en skala. Men sen är det ju ömt och känsligt för beröring eller att snyta sig den första  veckan. :)

Upp till toppen
Annons: