Annons:
Etiketttöjning
Läst 3368 ggr
lollynonna
12/7/14, 10:13 AM

frågor om töjningar

hej! jag töjer mitt öra,men då man har töjt en storlek och ska gå över till nästa,så har man ju 2 st smycken som man inte har användning av längre. vad ska man göra med dem? och sen så undrar jag hur små de minsta pluggsen/pluggarna är? har töjt typ 4 mm hittills och har läst att det är bra att ha plugg så att örat får "vila"? eller det kanske bara är för större hål?

sorry för kladdigt inlägg.🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Zadeira
12/7/14, 10:51 AM
#1

Jag har valt att spara alla storlekar jag haft innan för det kan vara bra om man av någon anledning behöver börja om. Exempelvis så fick jag en liten infektion i ena hålet under töjning, fick byta till en vanlig läkstav och sen börja om igen när det var läkt. Så vad du gör med dem väljer du själv.

Lyssna på kroppen om du ska ta ett uppehåll i töjningen och sätta i pluggar eller liknande tillfälligt. Vissa kan töja upp till sin önskade storlek "direkt" (alltså med den tid det tar såklart att töja). Jag var ex tvungen att ta en paus i töjande nu på 6mm eftersom mina öron var irriterade och aldrig riktigt fick vila eftersom jag fastnade med töjspiralen i allt ;) Jag planerar att börja töja upp till 8-10mm nästa månad igen, men ha i snygga tunnlar så länge och låta öronen vila. Så känn efter vad dina öron tycker.

https://www.crazy-factory.com/se/ finns det tunnlar, pluggar och liknande från storlek 3mm (inte alla produkter, men många). Jag har dessa ursnygga blingblingtunnlarna nu som jag ska köpa i nästa storlek också: https://www.crazy-factory.com/se/p/Piercingsmycken/Tunnlar-Pluggar-Tubes-m-m/JUTN/Jeweled-Flesh-Tunnel-Acrylic

lollynonna
12/7/14, 11:00 AM
#2

#1 tack så mycket för svaret! jag kollade på crazy factory och de hade ju hur coola saker som helst!😍 vad smart att man kan spara dem som du sa,ska nog göra det. ska beställa lite töjningar därifrån. jag vill ha tunnlar eller plugs för att mitt hår fastnar typ hela tiden i spiralerna. och jag töjer långsamt,för jag vill verkligen inte få en blowout.🤫

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Udoon]
12/7/14, 12:56 PM
#3

sparar också alla mina, och det var bra för jag bestämde mig att gå ner till vanliga örhängen i ett par år, så var skönt att kunna töja upp igen utan att köpa nytt. mina första pluggar var på 4mm har jag för mig, köpte dom på Barbarella.

lollynonna
12/7/14, 12:59 PM
#4

jag visste faktiskt inte att det fanns så små pluggar. hur stort kan man töja så att det ändå kan dra ihop sig sen? nu vill jag ju töja,men i framtiden kanske jag inte vill det längre :3

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Udoon]
12/7/14, 4:41 PM
#5

#4 det är olika från person till person, jag hade 8mm när jag tog ut dom, hålen drog ihop sig så jag kunde fortfarande ha vanliga örhängen då, tror inte att dom kunda ha växt igen helt. men det kan bero på många saker, om man tagit hål med pistol eller ordentligt, hur snabbt man töjt och massor andra saker.

lollynonna
1/2/15, 11:26 PM
#6

nu för 4 dagar sen så tog jag en till piercing i örat precis bredvid,kan man töja under tiden den läker eller måste man vänta?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
IceTee
1/6/15, 5:35 PM
#7

Jag är faktiskt nyfiken på vad du använder nu? Pluggar är ju det man "bör" använda vad jag vet

Medarbetare på Skor iFokus

lollynonna
1/6/15, 6:39 PM
#8

#7 just nu har jag spiraler,jag har inte hittat så småa pluggar som jag behöver. vi har en affär här som säljer bla. piercingsmycken,men hon har inga må pluggar,och jag har bara inte "hunnit" beställa:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

IceTee
1/6/15, 7:30 PM
#9

#8 ja, det är definitivt bra att skippa spiralerna! Har blivit avrådd att använda sånna, bra att du kör ed pluggar snart 👍 tänk på att skippa plast, det är giftigt och kan ge stora besvär i form av allergi (som är rätt vanligt vad jag förstått det som)

Medarbetare på Skor iFokus

lollynonna
1/6/15, 9:11 PM
#10

#9 ja hon som säljer har inga pluggar i plast så. de minsta hon har är en stl över min,och börjar alltid med spiraler:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

IceTee
1/6/15, 9:12 PM
#11

#10 bra 👍 glöm inte att smörja in också, speciellt nu i vinter! Det gör underverk för mina öron!

Medarbetare på Skor iFokus

lollynonna
1/6/15, 9:15 PM
#12

#11 vad smörjer du in med?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

IceTee
1/6/15, 10:12 PM
#13

#12 jag använder jojobaolja, men man kan också använda mandelolja

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
lollynonna
1/7/15, 2:52 PM
#14

#13 okej,får se om jag hittar nåt sånt då:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: