Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1914 ggr
Westinan
12/11/14, 5:46 PM

Svullen rook

Jag har haft min rook i nu snart 3 månader. I början var allt jättefint och det såg ut att läka bra, men nu för några veckor så har det blödigt och nu idag så har det gjort ont och svultit upp.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag har hört att man inte ska ta ut smycket för då kommer bakterierna in i såret och det blir värre osv..

Så vad tycker ni är det bästa att göra just nu?

Annons:
Cochon
12/11/14, 6:10 PM
#1

Pilla bli och tvätta tvätta tvätta! 

Finns inte så mycket mer att göra, broskpiercingar är så otroligt otacksamma piercingar. ;-(

(kan i alla fall inte komma på något annat just nu)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Westinan
12/11/14, 6:12 PM
#2

#1 Tack så mycket!

FreddieFairlane
12/12/14, 9:20 AM
#3

Har du bytt smycke? I så fall så är det nog de som är problemet.
Det finns ett flytande medel på apoteket du kan tvätta med, klorhexidin eller nåt sånt heter det.
Det har jag fått rekommenderat av professionella piercare. Det tvättar du med i ungefär en vecka. Men inte längre, då huden kan bli lite torr av det.
Jag har använt det när mina piercingar har svullnat upp och blivit infekterade. Det löser upp eventuellt var ganska bra också så eventuell smärta försvinner nästan helt.
Detta är ifall det är infekterat o liknande. Men det kan ju va så att det bara är irriterat, och då rekommenderar jag att du bara tvättar noga med koksaltlösning och låter bli att pilla :)

Westinan
12/12/14, 3:24 PM
#4

#3 Jag har inte bytt smycke, så vet inte riktigt vad problemet är.. 

Får väl kolla upp detdär då, tack för tipset! :)

Upp till toppen
Annons: