Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1662 ggr
nitisen
12/12/14, 11:04 AM

Laserborttagning?

Gjorde min första tatuering för lite drygt en månad sedan. Den blev åt helvete. Så misslyckad. Väl planerad och gick till en tatuerare som jag blivit rekommenderad att gå till. För att ha följt en mall så var han helt enkelt värdelös.
Har haft en annan tatuerare som, med hjälp av hudfärg, har försökt räta till linjer och tatuerat runt alla siffror och liknande med hudfärg. Men jag ser ändå aningar av att den ska flyta ut. Det får mig att må lite dåligt då det är en tatuering med betydelse, en minnes tatuering…

Så, någon som har tagit bort med laser och har erfarenhet? Har fått höra att det blir ärr, att tatueringen inte försvinner helt och såna saker. Vill ta bort denna och sedan tatuera om den hos någon annan men typ på samma ställe. Dock inte snett som den sitter nu tack vare första killen…

Jax <3

Annons:
neasfotografier
12/12/14, 12:51 PM
#1

Kan du inte bara tatuera över den med något annat då? Och sen tatuera den här tatueringen igen på något annat ställe på kroppen och hos en annan tatuerare.
Det är väl billigare än att ta bort med laser 🙂

Och hade du sett den här tatuerarens verk sen tidigare innan du valde att tatuera dig hos denne?
Hur kom det sig att du valde just den tatueraren?

Är bara nyfiken, har själv en tatuering som jag inte är särskilt nöjd med 🙂
Och då hade jag ändå kollat igenom den här tjejens tidigare grejer (på en studio kan tilläggas) och ändå blev det som det blev.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Udoon]
12/12/14, 1:30 PM
#2

Jag har försökt ta bort en misslyckad tatuering med laser, gick två gånger och det enda som hända var att det mörkgrå (som skulle varit svart) blev mörbrunt istället, inget blektes knappt alls. slutade med att jag tatuerade över den.

nitisen
12/14/14, 1:21 AM
#3

Tatuera över och flytta denna är inget alternativ då den sitter där jag vill ha den. Insidan av vänster fot. Finns inte utrymme att göra den på nytt där om jag tatuerar äver och vill ha en personlig koppling till den så svårt att sätta en över. En kompis rekommenderade mig att gå till han då hon varit där och är nöjd. Sett tidigare verk som är bra. Min är siffror, konturer av ett hjärta och ett litet tassavtryck. Ska inte vara så svårt. Skulle gått dit mamma och pappa gått men då jag letade tatuerare först så hittade jag inte studion, då den bytt namn. Dock varit dit och försökt fixa min. Är liksom rädd att den flyter ut och blir fulare än vad den är.

Jax <3

nitisen
12/14/14, 1:22 AM
#4
FreddieFairlane
12/16/14, 2:08 AM
#5

Om du har tänkt att ta bort den med laser för att sedan tatuera in i princip samma tatuering en gång till så kan jag säga att det kommer bli svårt och det kommer alltid så lite miffo ut där, för laser tar sällan bort tatueringar helt, dom kan dock göra det efter många omgångar. Men då händer det andra saker med huden så som att huden skiftar i färg jämfört med resten av kroppen när man blir solbränd osv.

Men det finns ju andra mycket bättre sätt att ta bort tatueringar som folk verkar glömma bort. Det absolut bästa är att skära bort dom. Då skär man ut en rundat avlång bit av huden och drar sedan ihop huden och syr ihop det, då bildas det ny hud och efter ett tag är det som vanligt. Dock så får du väll ett är som du måste ta bort sen också, vet inte riktigt hur det fungerar.

Men eftersom den sitter på foten så är jag osäker på om det går där, det finns ju inte lika mycket hud o dra i där som det finns på till exempel armen eller benet. Men ta kontakt med de som håller på med sådant, vet ej om man går till ett vanligt sjukhus eller om man får gå till en plastikkirurg :P

JonasDuregard
12/16/14, 11:00 PM
#6

#5 Varför är det "det bästa"?

Det  kan funka på en väldigt liten tatuering, men man får garanterat ett ärr som inte går att "ta bort". 

"vet ej om man går till ett vanligt sjukhus eller om man får gå till en plastikkirurg :P"

Det senare, om det ens finns i Sverige.  Antagligen är det svindyrt, tusentals kronor.

Annons:
FreddieFairlane
12/17/14, 7:46 PM
#7

Det är det bästa helt enkelt bara. Det finns så mycket negativt med laser som folk inte pratar om. Så som att pigmenten splittras sönder och åker ut i blodet. Om tatuerarens bläck inte varit det allra bästa så kan det leda till mycket otrevliga blodsjukdomar. Tatueringen försvinner aldrig från kroppen med laser, den kan splittras sönder och skickas ut i andra delar av kroppen möjligtvis.

Och ja, tro fan att det är dyrt. Men att ta bort något med laser är också dyrt och om den inte ska synas nåt får man räkna med minst 10 gånger. Med all väntetid emellan gångerna skulle jag tro att det tar ungefär 1,5-2 år att ta bort den.

Plastikkirurger är experter på sånt, ta till exempel bröstoperationer, dom har ju inga direkt synbara ärr efter ett tag, inget som jag har sett iallafall. (i Sverige vill jag tillägga)

Surpan
12/18/14, 9:26 AM
#8

Precis som #7 skriver så är laser dyrt, tidskrävande och blir aldrig riktigt bra. Laser använder man ofta för att ta bort en massa svart så man kan göra en coverup i färg istället till exempel. Ska du lasra för att sen tatuera över med samma motiv tror jag att det kommer bli konstiga kanter.. Bäst tror jag är att tatuera över och sätta den ursprungliga tatueringen någon annanstans. 

Men gå till en tatuerare och prata med dom? Gärna en som har erfarenhet av laser också, så får du tips och råd. 🙂

/Surpan

Upp till toppen
Annons: