Annons:
Etikettpiercingar
Läst 948 ggr
Glorious
2014-12-19 15:54

Onöjd med läksmycket

Jag piercade näsvingen igår. Vill tillslut ha en väldigt tunn ring men har hört att läkringen inte brukar vara så tunn så jag tänkte att en diskret labret funkar fint att ha under läkperioden. Var på ett ställe och han pratade engelska, var väldigt schysst men jag är inte så bekväm med och prata engelska så allting blev lite hastigt o lustigt. Han visade fyra olika storlekar av ett väldigt fint smycke, det kostade lite mer och hade inte pengar till det just då tyvärr, så han sa att det billigare är i titan. Förväntade mig dock inte att smycket skulle se så olikt ut. Det dyrare var mer platt med en sten men det jag fick är mer en kula så den står ut lite, och även om det var den motsvarande storleken tycker jag det ser större ut. Lite oskönt och veta att man ska ha det i typ 6 månader liksom.

 Kan man få lov o byta läksmycke på något sätt? Mot betalning?

Annons:
zakkris
2014-12-19 16:02
#1

Det kan du säkert göra men jag hade med en rätt kraftig läkpercing just för att i just näsan så läker det ihop hela tiden, vilket gör att de vill ha en kraftigare först så man själv kan välja stil och storlek sen. De är vad jag har lärt mig iaf. Men jag behövde ha min i typ 3 månader bara

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[rumelle]
2014-12-19 16:45
#2

Det smycket jag fick näsvingen piercat med fungerar lika bra som både läksmycke och vardagssmycke. Jag kunde dock byta smycke utan problem efter ca en månad.

Candela
2014-12-23 15:04
#3

De brukar hjälpa till med att byta smycke gratis, så du behöver förmodligen bara betala för smycket. Jag rekommenderar dig i alla fall att inte byta smycket på egen hand nu innan det är läkt. Det blev jag tvungen att göra, och det var svårt och smärtsamt (mitt smycke ramlade ut när jag duschade en kväll, och hade jag väntat till nästa dag med att sätta in det hade det kanske hunnit läka ihop..).

Tjockleken på smycket är nog bra (där ska man lita på piercaren), men om du är missnöjd med storleken på "pluppen" så borde det inte vara några problem att få byta.

Upp till toppen
Annons: