Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2838 ggr
Wellcraft
2014-12-26 20:07

Pierca septum

Undrar hur ont det gjorde för er när ni piercade septum samt hur krånglig/lång läktiden var?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Skogsraah
2014-12-26 20:23
#1

Det gick väldigt snabbt och själva nålsticket gjorde inte så ont. Det svider till så att tårkanalerna sätts igång, men det är snabbt över och jag tyckte inte det var så farligt.

Läktiden är dock MYCKET värre i min mening. När man ska rengöra och försöka börja "röra" ringen. Satan vad det gjorde ont (i alla fall för mig) 😕 Men annars läkte det fint och var såklart värt det!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

FreddieFairlane
2014-12-27 14:05
#2

Gjorde inte alls ont.

Läktiden va på ungefär en månad kanske. Dom två första veckorna var det jävligt jobbigt när man skulle tvätta rent o skruva lite på ringen, de svider till nåt så in i helvete i början ^^ Men trots det skulle jag lätt pierca om den ifall jag skulle behöva det nån gång :)

LitenEstelle
2014-12-29 19:26
#3

Det kändes, men det gjorde inte ont! "Smärtan" var över väldigt snabbt. 
Även läketiden var hyfsat smärtfri, dock blev jag förkyld veckan efter jag hade piercat mig så under den veckan gjorde det kanske lite extra ont :P

(e.s.) 

[Xenomorphine]
2015-01-14 00:35
#4

Nu vill jag inte skrämma upp dig. Men min gjorde skitont! Och jag hade jätteproblem med att få den att läka, det tog säkert 3-4 månader för mig. Men jag har aldrig hört någon annan som haft så mycket problem som mig, så jag hade nog bara otur :)

ids
2015-01-14 01:40
#5

Jag tyckte inte att det gjorde jätteont att pierca den, har haft min i ca 2 månader nu och den är fortfarande inte läkt tyvärr. Blev dock förkyld samt att det var mycket annat som kroppen behövde fokusera på nu i December :(  Men om du funderar på att pierca så säger jag GO, min bästa och snyggaste piercing garanterat!

Nymphadora
2015-01-14 14:19
#6

Jag gjorde min septum för en vecka sen, så jag kan inte uttala mig om läktiden än, men smärtmässigt var jag positivt överraskad. Hade hört en del skräckhistorier och förväntade mig extrem smärta, men tyckte inte alls att det var farligt. Det jobbigaste var dessutom inte själva nålen, utan när smycket skulle i. Då tårades ögonen lite och det sved en del. Men annars var det lugnt. Och nu, efter en vecka, känner jag inte av den alls. Och för mig har det inte heller gjort ont att röra vid den för rengöring etc så det är extremt individuellt.

Annons:
[AnimeV4]
2015-01-14 14:44
#7

Följer då jag också är sugen på septum! 😃

rebeka
2015-01-14 19:35
#8

Gjorde min septum för ganska precis 4 år sedan. Och det var den absolut minst smärtsamma piercingen att göra vid nåltagningen. Däremot så var läktiden så otroligt jobbig för mig. Tog ungefär 6 månader (!) för den att läka. Nu sitter den dock där och mår bra. 👍

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

DuBetMig
2015-01-14 19:44
#9

Läser kommentar efter kommentar om att det inte gjorde ont. Det gjorde SKITONT på mig. Jag höll seriöst på att svimma… xD Men Lätt värt det! :)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

ids
2015-01-15 21:19
#10

#9 Gjorde du i brosket? Kan tänka mig att det gör ondare. De flesta septumpiercingar sitter ju i det som kallas "sweet spot".

grottLisa
2015-04-17 12:54
#11

Jag tyckte det gick hyffsat smärtfritt, självklart känns det och ögonen tåras. Kommer ihåg att jag blev lite snurrig och fick lägga mig ner ett tag. Men det var nog inte enbart smärtan som bidrog till det utan mer hela händelsen, har inte piercat mig någon annanstans än öronen innan och det var ett tag sedan.

Läkningen hade jag fått för mig skulle ta ca 6 veckor. Men det gjorde det inte för mig, skulle mer säga 2-3 månader. Jag hade inte ont under denna perioden, men fick fortfarande skorpor och väntade därför ganska länge med att byta smycke.

Under 3e eller 4e veckan fick jag en bula på ena sida, gick till piercaren och hon sa jag skulle dabba med saltvatten och inte klämma.  Den skulle försvinna av sig själv. Det gjorde den inte, den var kvar ända tills jag tyckte det var läkt och bytte smycke. Efter det fick jag en infektion på samma sidan som bullen var, tömde den på var och efter det har min bulle varit borta och nu har jag inga problem alls :) Är supernöjd!

snaggadungjaevel
2015-05-10 16:44
#12

Jag gjorde min för snart en månad sen. Själva nålen var ju inga problem men min piercare använde en tång som hon drog med i näsan för att hitta den däringa "sweet spot". Det var det absolut värsta. Men men, supernöjd iaf. :)

Upp till toppen
Annons: