Annons:
Etiketttöjning
Läst 1222 ggr
wimla01
1/9/15, 5:19 PM

Funderar på att töja örat

Hejsan! Det är så att jag funderar på att töja örat.

Dock tror jag inte att jag vill töja det så mycket utan bara lite.

Jag har läst på lite men har inte riktigt förstått en del saker så det tänkte ja fråga nu:)

Vilket smycke är bäst att börja töja med? Jag tycker spiral är väldigt snyggt men vet inte om det är bra för örat? och jag tänkte börja töja med 1,6 mm om det är bra? Vad ska smycket vara i för material? plast, metall? Vilka sidor är bra att beställa smycken ifrån? Och ni som har töjt örat har ni några nackdelar eller så? Och självklart vill jag höra positiva saker också:)

Vad ska man tänka på när man töjer örat? Jag vill kunna gå tillbaka till vanliga örhängen och vill inte att det ska synas att jag har töjt iaf jag skulle ändra mig.

Tacksam för svar :)

Annons:
LitenEstelle
1/9/15, 5:25 PM
#1

Jag började med att sätta i 3 stycken vanliga små silverringar i ett och samma hål. Därefter satte jag i en stav på 2 mm och sedan gick jag upp 1 mm i taget när jag inte längre kände mig öm i örat.

Jag töjde upp till 8 mm och har sedan dess töjt ned och upp i flera omgångar. Nu har jag ingenting alls i mina öron, dock så är hålen större än vad de var från början och de kommer aldrig bli "normala" igen.

(e.s.) 

[Udoon]
1/9/15, 6:30 PM
#2

Skulle inte rekomendera att töja med spiral, lätt hänt att hålet blir snett, likaså såna där pinnar med gummiringar på.  Bäst egentligen är att töja med ledsticka, tycker jag. Angående material kan man använda lite olika, men titan, glas eller kirurgiskt stål är bäst, även om det går att använda plast eller så också. Viktigt att du inte töjer för fort, max 1mm i taget. det är lättare att töja om man dushat riktigt varmt och smörjt in örat innan så vävnaden blir lite avslappnad :)

Hur mycket örat drar ihop sig är individuellt, jag var uppe i 8mm och tog sen ur töjningarna i ett par år, men hålen var inte så små som dom var från början, och när jag töjde upp igen så kunde jag sätta i 4mm direkt. Men så länge det inte var typ pyttesmå örhängen så funkade det bra ändå.

När jag började töja mina öron beställde jag från Barbarella.se, men Crazyfactory har också mycket.

wimla01
1/9/15, 7:39 PM
#3

Okej tack! Är det nån mer som har något/några tips så kommentera gärna! :) Är piercing.nu en säker sida? Hittade smycken som hade rätt storlek där alltså 1,6 mm:)

Frogge33
1/24/15, 11:56 AM
#4

Jag brukar beställa från Piercing.nu, det har aldrig krånglat för mig :)

 

// Matilda

Cochon
1/25/15, 3:02 PM
#5

#3 Crazy Factory är annars billigt och bra! :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Honestyisdead
1/26/15, 7:40 PM
#6

För mig fungeradespiralerbra att töja med. Töj när du har duschat och max en mm per månad. Det ska inte göra ont.

Annons:
elinany
1/27/15, 5:05 PM
#7

har 8 mm i ena örsnibben och jag har töjt med spiral och stav, det har funkat bra. nu på senaste tiden har jag börjat använda tunnlsr då jag tycker det är snyggast :)

Upp till toppen
Annons: