Annons:
Etikettpiercingar
Läst 6647 ggr
MoaHermansson
2015-01-15 23:12

pluppen sitter fast!

Jag skulle byta mitt helix piercing smycke för jag hade tröttnat på min gamla. Jag hade inget riktigt piercingsmycke så jag skulle prova med ett vanligt örhänge, kanske inte var det bästa men skulle bara se hur det såg ut. Sen när jag skulle ta bort örhänget för att jag inte blev så nöjd, så satt pluppen på baksidan fast, den sitter verkligen stenhårt! Har försökt i alla riktningar men den sitter fast. Jag kom och tänka på om det skulle gå att klippa av örhänget på något sätt för jag vill inte gå runt med det örhänget som sitter i nu för jag tycker inte det var så jättefint. Har någon några tips på hur man kan få bort en plupp? Skulle verkligen behövas just nu.


Annons:
Chomper
2015-01-15 23:15
#1

Hmm, prova ta nån olja? Tvål eller liknande, så kanske det går lättare?

Har aldrig provat det själv, men låter som att det kan funka 😂


Inkanyezi
2015-01-15 23:30
#2

Jag tvivlar på att den sitter fast. Det är nog något knep för att få av den. Det vettigaste är kanske att ta hjälp av en vän för att pilla bort örhänget, eftersom man ser rackarns dåligt där bakom örat.

Hanna
2015-01-20 20:44
#3

Menar du en sådan här "plupp"? Vet att dessa kan vara svåra att få av om de hamnar på sniskan. Då får man liksom tvinga dem rakt igen. (Själva "pinnen" har åkt ut på sidan av pluppen).

Edit: Såg nu att det var en extra platta på de jag länkade, men något i den stilen i alla fall.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

MoaHermansson
2015-01-20 23:02
#4

#3 Ja, en sån är det. Men grejen är den att den sitter rakt men det är liksom jack på själva örhängepinnen och där sitter den så hårt.


Honestyisdead
2015-01-26 19:44
#5

Be någon hjälpa dig ellergå till en piercingstudio och be dom hjälpa dig.

Upp till toppen
Annons: