Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 2234 ggr
[lenniiis]
1/18/15, 11:31 PM

Tungpiercing

Snabb fråga bara - jag vill pierca tungan och undrar hur lång tid tar det innan jag kan prata normalt? Jag har haft piercing där förr men tog ut den då jag tyckte den gjorde lite ont, men minns inte hur lång tid det faktiskt tog. Jag jobbar nämligen med att prata i telefon hela dagarna men om jag piercar mig den 2 april (torsdag) och inte går till jobbet förrän 7 april (det är påsk och helg emellan) borde det väl vara lugnt? Eller?

Annons:
Calcifer
1/18/15, 11:36 PM
#1

Allas läktider är olika. Jag kunde prata normalt efter två dagar. Men däremot fick jag hög feber samma kväll jag gjort den och hade jätteångest och ångrade mig grymt. Men dagen efter hade det gått över och jag har kvar den fortfarande 8 år senare även om jag hade den ute ett ganska långt tag en period. Så det går ju inte riktigt att garantera, men det borde vara okej, ja.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[lenniiis]
1/18/15, 11:40 PM
#2

#1 Jo det förstår jag, men finns det inget snitt? :) Usch, det låter inge vidare! Jag är inte rädd inför själva piercningen då jag har gått igenom det förut och jag vet hur ont det gjorde under själva läkningen. Kommer bara inte ihåg när jag kunde prata ordentligt…

Cochon
1/19/15, 9:25 AM
#3

Jag har trots allt venom bites, alltså två hål i tungan, så vet inte om min läktid var längre än för dem som har en. Hur som helst, jag vill minnas att efter en vecka så lät jag i stort sett normalt Lät lite annorlunda, men det var det ingen som tänkte på så länge jag inte frågade om jag lät annorlunda.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[lenniiis]
1/19/15, 9:41 PM
#4

#3 Åh, coolt! Tror inte det är någon större skillnad. Känns som att det borde vara lindrigare att ta rakt i "köttet" istället för vid strängen. Eller…? Har funderat lite på att ta venom istället, just för att min piercing krånglade med den där strängen som håller fast tungan på undersidan. Men jag vet inte. Tycker det är snyggare med en.

Cochon
1/19/15, 10:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Nja, jag fick ju ta rakt i musklerna, vilket känns mer. Om man tar en tar man mitt emellan musklerna och då känns det inte lika mycket. Dock tyckte jag inte att det kändes så mycket för min del ändå, men eftersom det är i musklerna menar folk att det ska kännas mer när man tar venoms. 

Angående din sträng så har jag för mig att man kan be en tandläkare att "skära av" en liten bit av den, vet dock inte alls hur det funkar, men vet att vissa har gjort det. =) 

Och haha, tycker att venoms är snyggare, tycker alltid att det ser asskumt ut när man ser folk med bara en för man är så van vid sina två. 
(inget illa menat mot ni som har en enkel Tungpiercing! 🙂)

Bifogar en bild på mina två, man får aldrig nog av piercingbilder. 😃 Och hoppas det löser sig för din del. 🙂

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[lenniiis]
1/19/15, 11:27 PM
#6

#5 Tar absolut inte illa upp, smaken är ju som baken 😉 Tycker det är häftigt men det är ju ganska ovanligt fortfarande så är inte helt van vid tanken på två stycken. Jag tyckte inte att det gjorde alls ont att pierca tungan, så det är inte smärtan vid själva håltagningen jag är rädd för. Vill bara inte att strängen ska göra ont igen 😕

Men alltså det där med strängen - det är ett vanligt problem alltså?? Hade ingen aning om det. Trodde det var jag som var konstig… Måste ju göra skitont att skära av en bit 😮 Det skulle jag aldrig våga…

Åh nice!! Nej, piercingbilder får man aldrig nog av 😍

Annons:
Cochon
1/19/15, 11:43 PM
#7

#6 Ja, själv har jag inte sett någon som har det IRL och här har jag bara sett en som har två. På tanke på att just Tungpiercing är så vanligt så måste man ju absolut hålla med dig om att venoms fortfarande är väldigt ovanligt. 😛

Vet inte riktigt, kanske inte så jätte vanligt, men där finns ju några stycken i alla fall som har någon forma av problem med sin sträng. Haha, ja, personligen tror jag att smärtan lägger sig ganska snabbt efter, det är ju bara en liten hinna liksom… eller så är det bara jag som är optimistisk. 😃

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

lekandur
1/20/15, 3:44 PM
#8

Jag har en toungweb och den läkte riktigt fort. Så jag tror inte att det skulle vara så hemskt att bränna bort en bit av  den strängen :)

Where you invest your love
you invest your life 

[Wilbur]
1/24/15, 10:24 AM
#9

Jag hade två i tungan, tog dem med en månads mellanrum, tog ett dygn innan svullnaden lade sig. Ca 4-5 dagar innan man vande sig. Jobbade som telefonförsäljare under den tiden och det var inga problem.

agneshak
2/6/15, 11:09 PM
#10

För mig tog det nästan 2 veckor, hade fasligt ont…Men så värt det

[lenniiis]
2/7/15, 2:48 PM
#11

#7 Hmm, låter ju läsjigt att bränna bort en bit av strängen :P Vet inte hur jag ska göra…

#8 Kanske inte! :) 

#9 Hade du vågräta eller lodräta piercingar? :) Då kanske jag ska våga mig på en Tungpiercing igen… :D 

#10 Grejen är inte att jag inte vill ha ont, men jag måste kunna prata i telefon för jag jobbar som telefonförsäljare…. :/

agneshak
2/9/15, 11:14 PM
#12

#11 Jaa asså kunde inte prata pga gjorde så ont.. men det verkar ju va väldigt individuellt det där

JenniferSoderberg
2/10/15, 12:41 AM
#13

Jag började aldrig prata ''onormalt'' om man säger så, började inte läspa eller dyl, så för alla är de olika!
Min vän däremot läspade i 4-5 dagar om inte mer, en annan läspade 2-3 veckor. :P


Annons:
[Wilbur]
2/15/15, 11:13 PM
#14

11# Lodräta, kändes som att det var det minst störande alternativet :) Första sattes  lite extra långt bak eftersom jag från början visste att jag ville ha två.

Upp till toppen
Annons: