Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 3671 ggr
sannisansa
2/20/15, 10:24 AM

Vad ska jag göra?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ingen aning vad som händer med min piercing. Helt galen! Gick till studion som sa att den var infekterad och bad mig tvätta med koksaltlösning vilket jag gjort! Men det blir ej bättre. Har haft på paden med koksaltlösning 20 min varje dag i typ 1 vecka hjälp

Annons:
Afturelding
2/20/15, 10:30 AM
#1

Börja med att tvätta på rätt sätt. 10 minuter 3 gånger om dagen brukar funka för mig vid infektion. Fyll gärna ett shotglas eller dylikt med koksalt och låt piercingen "bada", så irriterar du den inte med beröring.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

sannisansa
2/20/15, 10:37 AM
#2

vad menar du med bada??

Afturelding
2/20/15, 12:12 PM
#3

Om du fyller ett shotglas, glöggmugg eller dylikt och håller den mot huden, så blötlägger du piercingen utan att faktiskt vidröra den.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[AnimeV4]
2/20/15, 1:06 PM
#4

Du har fått bra svar redan, men ett tillägg för säkerhets skull: Ta inte ur smycket vid tvätt. Det fungerar som ett dränage och ser till så att du inte "stänger inne" infektionen 🙂

sannisansa
2/20/15, 3:10 PM
#5

Tack så mycket båda två! Men jag förstår inte riktigt, om man håller glaset mot kommer det ju inte lösning på den??

[AnimeV4]
2/20/15, 3:24 PM
#6

Du lutar glaset och håller emot så att det inte rinner ut. Tänk att naveln dricker vatten. För hur gör du när du dricker? 😂

Annons:
sannisansa
2/20/15, 4:22 PM
#7

Okej tack! Betyder mycket!

sannisansa
2/20/15, 4:25 PM
#8

Vilket salt ska man helst ta?

Aleya
2/20/15, 5:47 PM
#9

Jag hade en piercing i näsan som hade en likadan knöl. Och min piercare trodde det var infektion. Men jag sa det att det är det inte. Så jag bytte från ring till stav. Och den där pluppen försvann på en timme. Så blir inte det där bättre så är det nog en sk keloid. Uppkommer lättare på vissa ställen av kroppen. Så om den där grejen blir större så skulle jag höra om det skulle gå att byta till kanske en annan stav. Rak då. Men hantera det som infekterat först.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lekandur
2/20/15, 7:11 PM
#10

Jag tejpade min piercing. Hade på mig kläder som slet och hade sig i piercingen och att tvätta den hjälpte inte.
Om du tänker dig så som man tejpar sår. Så gjorde jag och min plupp försvann och den var typ dubbelt så stor och hade tvättat den med koksalt i flera veckor.

Where you invest your love
you invest your life 

[AnimeV4]
2/21/15, 12:24 AM
#11

#8 Man brukar säga att havssalt utan jod är vad man ska ta 🙂

sannisansa
2/23/15, 1:14 AM
#12

Hur tejpade du den som?

lekandur
2/24/15, 2:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Första bilden är hur det såg ut. Min plupp hade blivit typ förstörd av att kläderna drog i piercingen och den hade blivit sne.

Så då tejpade jag som på andra bilden. Först med sån sårtejp, men det höll inte så jätte bra men funkade för att hålla ihop "såret/pluppen"

Where you invest your love
you invest your life 

Annons:
lekandur
2/24/15, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Sen hade jag ingen bild från då jag tejpade så jag tejpade igen.
Första bilden är hur det ser ut nu efter att ha tejpat den i typ en vecka eller så.
Sårtejpen hade jag i typ 2-3 dagar. Sen bytte jag till kirurgtejp.
Sen tejpade jag som bild 2, 3 och fyra så att jag lixom tejpar runt staven så att den inte kan dra åt något håll och så hade jag tills jag tyckte att det läkt ordentligt :)

Hoppas det fixar sig för dig :)

Where you invest your love
you invest your life 

sannisansa
2/26/15, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Åh tack! Så här ser den ut nu ska testa tejpaa

Upp till toppen
Annons: