Annons:
Etiketttöjning
Läst 1067 ggr
nypisnina
2/23/15, 2:23 PM

Be piercaren göra ett större hål

Jag läste Liss artikel om att be piercaren göra ett större hål direkt när man tar hålet och kikade på nätet att de kan göra 2,4 mm och större (?), är det någon här inne som har erfarenhet av det? Och hur går det till? 😃
Är det som att puncha hålen eller använder man en fetingkanyl?  Jag har kikat lite på nätet men hade gärna hört från er om ni har gjort det eller har tankar kring det.
Jag har små fula örsnibbar och misstänker att jag inte får plats att göra större än 3 eller 4 mm jämte min blivande 8:a töjning, kan man göra så stort på en gång?
Någon som vet? 🙂

Annons:
Hanna
2/23/15, 7:40 PM
#1

Jag frågade min piercare en gång angående punch och hon svarade då att hon hade kanyler upp till 3 mm. Vet inte om det finns större än så, men upp till 3 vet jag i alla fall. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[AnimeV4]
2/23/15, 7:45 PM
#2

Har också funderingar om detta. Följer! 🙂

FreddieFairlane
2/25/15, 2:14 AM
#3

Det dom gör är att dom gör vanliga hål och sedan töjer dom upp det flera storlekar och sätter i ett smycke. Dom använder ett liknande verktyg som på bilden (böjd töjstav), fast den på bilden är bara ett vanligt smycke.

Det finns filmer om detta på youtube men jag lyckades inte hitta nån just nu. Men det ser ut som om det gör skitont.

Normalt sett så piercar man 1,2-1,6 ibland mindre. Och antalet studios som snabbtöjer är nog få. Men skulle tro att CALM sysslar med sånt.

Honestyisdead
2/25/15, 11:33 AM
#4

Visst kan dom puncha. Men tror inte större än 3-4 mm.

#3 Har aldrig hört talas om det. Däremot att man från början gör håler större.

nypisnina
2/25/15, 12:43 PM
#5

Använder de en större kanyl då? Eller hur punchar dem?

FreddieFairlane
2/25/15, 8:05 PM
#6

#4 Det är möjligt att du inte hört talas om det men det är så det går till iallafall.

Annons:
Honestyisdead
2/25/15, 8:25 PM
#7

Vill man skada töjningen redan direkt så.

Denna kommentar har tagits bort.
[Udoon]
2/26/15, 12:41 PM
#9

#3 har heller aldrig hört talat om, visste bara om dermal punch och skalpell-metoden innan. låter som #7 säger, inte världens smartaste att göra🤔

Upp till toppen
Annons: