Annons:
Etikettpiercingar
Läst 3147 ggr
Francias
3/1/15, 4:24 PM

Göra fler piercingar samtidigt?

Jag undrar om det går att göra en piercing om man redan har en piercing som inte riktigt har läkt än.

Jag gjorde en piercing i septum för snart en vecka sen, och funderar på att göra en i underläppen och funderar på om jag ska göra det redan nu i den här veckan som kommer. Men går det? Klarar kroppen av att ta hand om två piercing-läkningar samtidigt? Eller borde jag vänta?

Annons:
Honestyisdead
3/1/15, 4:28 PM
#1

Beror på vilket käket man har. Jag har alltid haft svårläkta piercingar så jag hade inte chansat.

Cochon
3/1/15, 4:31 PM
#2

Alltid bäst att låta kroppen koncentrera sig på att läka en piercing i taget, men går att göra flera. Att låta piercingarna läka en och en leder ju till snabbare och "skonsammare" läkning, medans om du har flera som ska lära blir du mottagligare för infektioner och läkningen går långsammare.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

XxteZZxX
3/2/15, 8:52 PM
#3

Jag tog medusa och vertikal labret samtidigt, inga problem alls! 👍 
Men å andra sidan är det ju olika för alla, och det kan vara dumt att chansa. Men har du en bra piercare så fråga hen, dom lär ju veta bäst 😉

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

[Xenomorphine]
3/4/15, 1:16 AM
#4

Jag gjorde precis som #3, medusa och vertikal labret samtidigt och det var inga problem med läkningen. Men om man vet om att man har dåligt läkekött så är det kanske bra att vänta. Annars är det inget jag personligen skulle ha i åtanke. Cheeks piercar man ju vanligen båda samtidigt så, varför inte? :)

nypisnina
3/6/15, 1:19 PM
#5

Man behöver inte vänta, det kan jag inte tänka mig, det är så smått för kroppen att läka, tänk de som tatuerar stora områden på en och samma gång - kroppen klarar det fantastiskt bra.

[bat]
3/21/15, 3:22 PM
#6

Inga problem, förutom att det du har två istället för en piercing att fokusera dig på..

Jag tatuerade mig och piercade mig på samma dag, min kropp reagerade inte annorlunda på något sätt bara för att jag utsatte kroppen för ett extra angrepp. Lika bra att ta det på en gång resonerade piercaren, då jag ändå kommer vara i ett 'vård'-state of mind.

Annons:
Upp till toppen
Annons: