Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 6595 ggr
Glorious
2015-03-03 12:40

Svullen näspiercing

Hej!

Har en piercing i näsvingen sen december, trivs superbra i den men den har änna haft sina ups & downs. Ibland har den blivit öm och röd och ibland ser den ut att må jättebra och känns ingenting. Antar att det är ganska normalt då den fortfarande är hyfsat ny och det brukar väl ta ett rätt bra tag innan den är helt läkt.

Men jag upptäckte idag när jag vakna att den va rätt mycket svullen och irriterad. Trots att jag varit noga med att tvätta. Men det hjälper väl inte alltid. Tror den är infekterad och blir lite less på det för hade hoppats på att kunna byta till ett annat smycke snart :( Dessutom är det inte så kul med en svullen näsa liksom, tycker inte min är minimal i vanliga fall ;)

Tips? Vet ju att vattenbad med saltlösning är toppen, men hur gör man det lättast och bekvämast också? Tycker alltid det har varit så jobbigt och liksom lägga huvudet och doppa ner näsan i 5min typ, kanske finns något härligt knep?

Dessutom ser jag att huden runt ser lite "utdragen" nu när den är svullen, inte så värst vackert. Försvinner det sen eller va gör man åt det? 

Sorry mycket text o frågor, men det är min första piercing förutom öronen :)

Annons:
Glorious
2015-03-03 15:06
#1

Kolla va äckligt det ser ut! hjälp, vill inte gå såhär till skolan imon

kan tilläggas att jag verkar va förkyld

[rumelle]
2015-03-03 15:27
#2

Oj, det där ser inte alls bra ut tycker jag. Har känslan av att vara förkyld kommit i samband med detta? Känner du dig febrig också? Tycker att du ska kontaka vårdcentralen. Det kan hända att du behöver antibiotika.

Glorious
2015-03-03 15:31
#3

:( åå. Nja, jag vet inte. Känner mig inte så förkyld eller febrig men drack igår och nu är jag snuvig så.  Jag hettade upp vatten förut med salt i och baddade på, kan det ha varit att vattnet kanske va lite varmt också? Kommer inte riktigt ihåg om det va så skrovligt innan? Det syns liksom mest i vissa ljus.

Glorious
2015-03-03 15:34
#4

Men grejen är att det känns inte, mer än att det är lite varmt kanske. Men jag har ju inte ont såvida man inte tar på det. Och bilden fick det nog att framstå som större än vad det egentligen är. Men jaa, bra ser det ju inte ut.

[rumelle]
2015-03-03 15:39
#5

Hmm ja, ibland kan det ju se värre ut på bild än i verkligheten. Kanske prova att ringa din piercare och fråga om råd? De brukar vara hjälpsamma och borde veta en del om komplikationer vid piercingar.

Glorious
2015-03-03 15:50
#6

Tyvärr känner jag mig inte riktigt bekväm med han som piercade mig, han va jätteproffsig men engelsktalande och jag är inte riktigt bekväm med o prata engelska. Men låter som ett bra råd ändå, kanske kan vända mig till en annan piercingstudio. 

Men åå va trött jag blir. o rädd. känns som jag förstört min näsa?

Annons:
Glorious
2015-03-03 18:39
#7

Tror jag ska avvakta lite. Tvättade den försiktigt igen och gick ut gick en promenad. Sen började det vara lite grann, genomskinligt bara. Verkade nästan som att det kom från huden runt och inte från "hålet", så det kanske bara behöver lugna ner sig lite för det såg lite bättre ut tyckte jag efter den kalla promenaden. Kanske ska tvätta igen och lägga lite is mot området?

Upp till toppen
Annons: