Annons:
Etiketttatueringar
Läst 8815 ggr
Empan85
2015-03-06 02:05

Sova första natten med nygjord tatuering.

Hejsan! gjorde mitt livs allra första tatuering igår! på överarmen!

Ja har tagit bort plasten, och tvättat och smörjt å så.

Men hur bör ja göra när ja ska gå å lägga mig?

Är rädd å få in skit å smuts i tatueringen (Har förövrigt alla sängkläder i tvätten just nu :P) men endå dessutom är den "kladdig" ifrån Bepanthenet som jag smörjer med. Hur löser ni detta? ja måste jue sova lixxom… otroligt tacksam för svar :c

Nästan gråtfärdig då ja inte vet hur ja ska lösa detta. Är förbaskat trött å vill sova.

Snälla Hjälp!

Annons:
Lilolizeit
2015-03-06 02:09
#1

Jag brukar sova första nätterna med plast, alltså ny plast som jag sätter på efter tvätt och smörjning..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Skogsraah
2015-03-06 02:24
#2

Jag har alltid sovit utan plast. Så länge du är noga med att rengöra på morgonen är de helt ok :) Är bra att tatueringen får andas utan plast.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[bat]
2015-03-06 02:38
#3

Brukar ha en ren handduk lite löst runt området som är tatuerad, runt bara och så säkrar jag den genom att helt enkelt slappna av och låta vikten av armen göra jobbet. Riktigt bekvämt och känns tryggt när man känner med sig att inte armen kommer emot massa saker och kladdar sängkläderna under natten.

Empan85
2015-03-06 03:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Åhhh va ni e snälla! <3 tack som sjutton för svar! <3 

Här är en bild på mitt motiv!

Det är min Rollspels karaktär ifrån WoW :P en forsaken priest

Han är väldigt speciell å så för mig

Så stolt att han prydandes min arm <3

Supernöjd!

Gjord i Linköping på Seven Sins utav Johan

(Jag har ritat designen)

Honestyisdead
2015-03-08 13:16
#5

Jag sover alltid med plast över tatueringen de tre första nätterna för att slippa kladd i sängen.

Upp till toppen
Annons: