Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 6078 ggr
lollynonna
2015-03-30 19:19

Helix,tragus smärta?

Funderar på att ta en tragus eller helix,och jag undrar hur ont det gjorde på just dig? Och hur lång tid tar de på sig att läka? Broskpiercingar tar väl oftast längre tid.

Om du har vanliga lobes och jämför med dem hur ont skulle du då säga att det gjorde? Vill såå gärna ta en rook också,men har hört att de gör väldigt ont och att de är svårläkta :(

Och posta gärna bilder om du har någon av dessa piercingar!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Honestyisdead
2015-03-30 19:22
#1

Jag gjorde en industrialiseringen som är är två helig.  Gjorde fruktansvärt ont och skulle göra igen. Fick en infektion redan efter en vecka och fick ta ur den eftersom smärtan var hemsk.

Tatuerar mig hellre en hel dag än gör om det ;)

ChristineL
2015-03-30 19:27
#2

Jag har tragus på båda sidor, tyckte inte det gjorde särskilt ont och det läkte rätt bra. Fick tipset att byta örngott ofta också så varje gång jag tyckte att tvättandet inte gjorde nåt så bytte jag örngott och det blev bra igen.

Ellenfyrkant
2015-03-30 20:44
#3

Jag har en helix. Aldrig haft problem. Gjorde inte speciellt ont heller. Tror både tragus och ffa rook gör ondare. Planerar själv rook. :)

Mvh Ellenfyrkant

MoaHermansson
2015-03-30 22:05
#4

jag tyckte mina "vanliga" öronhål gjorde ondare än helix.


lollynonna
2015-03-31 06:48
#5

#1 Oj då! Det var ju inget bra! Vet du vad som var fel?

#2 Tack för tipset! Har du några lobes? Hur ont skulle du säga att det gjorde jämfört med dem?

#3 Jo jag tror också att de gör lite ondare men vill man vara fin får man lida pin ;)
Kan du posta bild på din rook sen?:)

#4 Jasså det lät ju bra!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

ChristineL
2015-03-31 08:31
#6

#5 - Ja, lobesen gjorde jag med pistol när jag var typ 7 och det gjorde ju svinont! Minns inte mer än så :P

Annons:
Honestyisdead
2015-03-31 10:15
#7

#5 Eftersom det är i brosket är det mer svårläkta och man får lättare infektioner.

Jag skötte det som jag skulle. Nytt örngott varannan natt. Tvättade det. Såg till att håret inte var i kontakt med det och hade parfymfritt schampo.

MoaHermansson
2015-03-31 14:34
#8

Jag var inte så noga med att rengöra den (inte bra) men den läkte jättebra och jag bytte inte örngott ofta. 

Men det beror nog mycket från person till person.


Afturelding
2015-03-31 14:44
#9

Jag har både tragus och helix(ar). Tragus gjorde mycket mindre ont att ta, både under själva piercandet och under läkningen. Båda kändes mer än vanliga lobes såklart, men jag skulle definitivt göra om det!

Läkningen tog ett par månader.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Honestyisdead
2015-03-31 15:03
#10

#6 Jag gjorde också med pistol som liten. Tyckte inte det gjorde ont alls :) däremot fick jag göra om det flera gånger pga problem.

[rumelle]
2015-03-31 18:53
#11

Jag har några helix. Själva såren läkte ganska snabbt men brosket var ömt i ca ett år efteråt. Gjorde inte speciellt ont tycker jag.

lollynonna
2015-03-31 20:55
#12

#6 Jag har piercat mina lobes med kanyl och jag tyckte inte att det kändes nästan :0 Jag var 10 då jag gjorde dem:) Inte samtidigt då men.

Så det verkar vara väldigt olika då alltså med hur bra det läker. Jag har så att jag måste tvätta noggrant som man ska tills det är nästa läkt,sen läker det ihop själv. Fortsätter jag tvätta så läker det aldrig av någon konstig anledning:0 Jag vill så gärna ta den men det känns ju lite läskigt om det gör ont när den läker typ hela tiden:/ Min piercare har att välja mellan ring med kula och en labretstav. Vad skulle ni ha valt om ni skulle piercat tragus?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Cochon
2015-04-01 07:54
#13

Min tragus läkte utan några som helst problem och kändes inte mycket att ta. Sen gjorde jag en trippel helix och det var nog det dummaste jag har gjort…! xD Det var super svullet och ömt dagen efter och rengöringen var minst sagt plågsam. Att göra dem var inte så farligt, men skulle rekommendera att endast göra en åt gången för att underlätta läkningen. Läkningen var otroligt trög, men allt gick som det skulle. :-) #12 Jag tror att ringar i tragus är mer obekväma att sova på, men gör tvätten mycket lättare (ingen platta eller boll ivägen). En labrett kan bli svårare att rengöra men skönare att sova på. :-P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
lollynonna
2015-04-01 15:35
#14

#13 Ja jag tänkte ta en åt gången,tog 2 en gång och det vart inte så bra… tror att jag väljer ring om jag  gör en för man kan ju bara sova på andra örat! :D Det är viktigt för mig att komma åt bra:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Niini
2015-04-13 00:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#15

Har både tragus o helix och själva hålet gjorde väl ungefär lika ont, tragus vinner dock på mest ont p.g.a. den utdragna processen innan andra kulan var på plats. Att rengöra första kvällen gjorde djävulskt ont men i övrig så har jag inte haft några problem med nåndera :)

En gammal och en pinfärsk, lite olika beroende på smycke.

lollynonna
2015-04-13 19:41
#16

#15 Snyggt! Är lite skraj men samtidigt-det gör ont i nån sekund att ta hålet och sen har man det ju för resten av livet såå:) Tyckte du att de var lättläkta?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Niini
2015-04-13 20:11
#17

Jao, relativt lättläkta var de nog.

lollynonna
2015-04-19 19:30
#18

Tänkte pierca helix,men det kanske inte är så smart med bruten armled?

EDIT: Handled menade jag ju såklart xD

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

mikkan01
2015-04-20 19:45
#19

Har både helix och tragus och tyckte egentligen inte att någon av dem gjorde ont så det är väl väldigt individuellt. När jag böt till ring i min helix läkte den på knappt en månad. Tragusen är rätt ny så den är inte läkt än. 
Klart det känns lite mer när man går igenom brosket men vad förväntar man sig egentligen? 😃

~mikkan

Gaara
2015-04-21 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#20

Jag har en helix i ena örat som jag haft i ca 5-6 år nu. Gjorde inte speciellt ont på mig att ta, tycker hål i öronsnibbarna gör ondare. XD Däremot så kan den fortfarande bli öm ibland trots att den är helt läkt. T.ex om jag ligger för mycket på den eller om jag är sjuk. I andra örat har jag en industrial vilket jag hört ska göra jätteont att skaffa sig, men tyckte inte att det gjorde speciellt ont heller. Den läkte helt efter ett år. Har snart haft den i två år men ligger sällan på den nu heller då den blir öm om jag ligger för mycket på den. Den piercing jag har som gjort ondast för mig att ta är navelpiercingen.

Annons:
lollynonna
2015-04-21 17:27
#21

#20 Ååh vad fint! Jag vill skaffa något liknande hehe. Det var verkligen skitsnyggt!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

powerade
2015-04-22 09:20
#22

min helix gjorde inte ens lite ont, hade aldrig problem med den och svårt att säga när den läkte hade 2 st men ena krånglade i ungefär ett halvår då blev jag less och tog ut den tragusen gjorde väl lite ondare haft den snart i 1 år och den krånglar fortfarande lite med att bilda en blodbubbla så det ser lite knäppt ut men blir bättre iallafall:)

Upp till toppen
Annons: