Annons:
Etiketttatueringar
Läst 13280 ggr
Pickapela
3/31/15, 12:04 AM

Tatuering på revbenen

Ni som har tatueringar på revbenen, berätta gärna om era erfarenheter. Hur ont tyckte ni att det gjorde, vad gjorde ni för något och hur bra läkte tatueringarna.

Annons:
rasmussonsara
3/31/15, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag gjorde den här som min första tatuering, den tog ungefär 45 min & kostade 1200. Min läkte riktigt bra & hade inga som helst problem med den, behöll plasten i två-tre dagar, tvättade med lactacyd när jag duschade, lät luft torka & smörjde in med bapanthen vid behov. Kan tillägga att jag är hästtjej & har hund så skitar lätt ner mig ;) Smärtan var okej, det gick att ta sig igenom liksom, men om man jämför med mina andra (nacke & lår) så kändes den ju mest på revbenen. Ju längre fram mot magen han tatuerade, ju ondare gjorde det. Vissa ställen gjorde mer ont än andra, men vill man va fin får man lida pin ;) Nej men jag tyckte ändå det var helt okej, han tatuerade inte så långa stunder utan tog rätt mycket småpauser & hade inte nålen mot kroppen så länge varje gång utan gjorde små streck i stället så jag tycker det är en okej smärta, blir ju riktigt snyggt när det är klart så det är värt det ;)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

ChristineL
4/2/15, 1:49 PM
#2

Ondast det jag dittills hade gjort, men gjorde senare en sleave och insidan på överarmen var hemskt! Och när nålen jobbade ner mot armbågen.

Men jag har en fågel fenix som går från höften och upp mot revbenen, den läkte jättebra!

neasfotografier
4/6/15, 4:56 PM
#3

Har en text på revbenen, går ganska långt fram mot magen och en bit bak på ryggen och mot magen var värst. På sidan och bak mot ryggen kändes det ingenting, mer än vibrationerna från maskinen.

Tyckte också att det var jobbigt då man vill vara så stilla som möjligt så kunde inte andas som jag ville utan andades in när hon hade nålen mot huden och ut när hon släppte för att torka eller ta mer färg. Så höll andan en hel del. Det var min första tatuering och absolut den som gjorde mest ont.

Är inte nöjd med den alls då den flutit ut på vissa ställen och det har blivit ärrvävnad över hela då tatueraren nötte sönder huden med nålen. Jag tänker förmodligen "fixa" till den så gott det går i framtiden. Men jag kommer skjuta upp det så länge som möjligt för att jag vet hur ont det gör.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Clementinbarn
4/7/15, 9:03 PM
#4

Jag har inte gjort en tatuering på revbenen själv, men tatueraren jag var hos idag sa att hans tatuering som gjort ondast var just revbenen. Detta kom vi in på då jag frågade om det gjort ont att tatuera halsen :) 
MEN, det är ju såklart individuellt som du säkert vet! Och det är säkert värt det, för det är ju snyggt!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

emms
4/9/15, 12:32 PM
#5

Har ett ankare på revbenen och det tog inte speciellt lång tid att göra. Kanske 15-20 minuter. Gjorde ju ont såklart men eftersom de inte varade så länge så var det inte så farligt, det jag tyckte var jobbigt var att jag fick ont i armbågen när han tatuerade. Han sa att han hade varit med om det innan fast åt andra hållet, någon blev tatuerad på armbågen och fick ont i revbenen, går la någon nerv eller något. 

Mitt läkte inte så jättefint då den sitter precis under bygeln på bhn… Så måste fylla i den. Men tänker alltid att smärtan vid en tatuering är enbart medans den görs, efteråt så känns den ju av men det gör inte ont riktigt, därför är det uthärdligt för jag vet att så fort det är över så gör det inte ont längre och då kommer det vara värt det! :)

Emma

lekandur
4/14/15, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har en drömfångare på revbenen och nedåt
Den tog drygt 5h om inte mer.
Kan säga att den övre delen på cirkeln efter 4h var tortyr så pass att tatueraren tyckte att jag kunde få det billigare än vad han tänkt 😂
Den läkte väldigt bra  trots användandet av bh. Men luftade den så fort jag fick tillfälle :)

Where you invest your love
you invest your life 

Annons:
Upp till toppen
Annons: