Annons:
Etiketttatueringar
Läst 8764 ggr
[Trollbjörken]
4/9/15, 12:18 PM

jobba med nygjord tatuering

Ska göra en tatuering på tisdag och min fråga är, hur länge bör jag vänta med att jobba efteråt? Tatueringen kommer sitta på underarmen och jag jobbar på äldreboe den så tunga lyft och handsprit är ett måste..får ju inte heller ha sår, och tatueringen räknas väl ändå som ett sår?

Annons:
ChristineL
4/9/15, 12:38 PM
#1

Får du inte jobba med ett sår så får nog räkna med att vara hemma 1-2 veckor, dvs tills tatueringen är helt läkt. Och undvik att sprita på tatueringen då det torkar ut.

Portie
4/9/15, 1:58 PM
#2

Jag jobbade dagen efter och då är det en del tunga lyft osv. Men det var inga problem alls. Men får man inte jobba med sår så är det en annan sak.

Honestyisdead
4/10/15, 5:25 PM
#3

Är inga problem att jobba med nygjord tatuering. Men du skriver att ni inte får ha sår. Ska du sjukskriva dig i två veckor?

[Trollbjörken]
4/11/15, 10:20 AM
#4

Jag gick och prata med chefen på ett av de boendena där jag fick ett vikariat igår, och sålänge jag täckte över den och skyddade så inga smittor kunde föras över så var det okej att jobba några dagar efter. Så det får väl bli lite plast och gasbinda eller nått :) Tack alla för era svar! Var lite orolig även för att det är så många tunga lyft så den skulle spräcka upp eller liknande…alltid lika orolig efter en nygjort tatuering 😂

AnnaFagerell
4/16/15, 12:17 PM
#5

Jag jobbar i extremt dammig miljö men det har gått bra ändå

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Rafflan
4/16/15, 12:55 PM
#6

Vet att folk tagit plast och tejp som skydd och sedan haft nåt tyg över för att dölja lite tills det är läkt. Personligen (då jag också jobbar inom yrke med hygien och sprit) skulle jag välja att ta semester och tatuera mig för min egen skull så jag slipper ökad risk för infektioner eller andra problem/sjukdomar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: