Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 1610 ggr
Perly
2015-05-25 16:52

Örhängen online?

Har bara använt örhängen ett tiotal gånger under de senaste åtta åren men har nu bestämt mig för att hitta några enklare "vardagsörhängen" som jag kan ha för jämnan, dock rätt kinkig (känslig) när jag ska sova så skulle behöva hitta något som inte har en massa kanter o dylikt.

Någon som har tips på bra onlineshoppar? Kollat lite i sidans länklista men de flesta sidorna verkar inte finnas kvar tyvärr.

Söker främst efter korta (och små, 2-3mm) barbell, eller finns det ens korta för "vanliga" öronpiercingar? Samt små silvercreoler med en innerdiameter på 5-6mm, har ett par i guld just nu på 8mm i brist på annat men de är för stora samt att guld inte är någon höjdare i mina ögon.

Känslig mot nickel och titan.

Alltid Oavsett

Annons:
[Udoon]
2015-05-25 17:01
#1

Barbarella har bra grejer, dom har ringa och barbells och allt möjligt, finns i massor med olika material.

Aldrig hört att man kan vara känslig mot titan, det är ju det dom använder när dmo sätter skruv i brutna ben och sånt. Säker på ett det är riktig titan du testat?

Perly
2015-05-25 17:13
#2

Kollat lite där men tyvärr är utbudet i silver inte något vidare, vet inte huruvida kirurgiskt stål (eller kanske innehåller titan med) fungerar med nickelkänslighet?

Finns en liten skara som är känsliga/allergiska mot titan, testat medicinska verktyg med det och en lättare strykning över armen med instrumenten räckte för att det berörda området skulle svullna upp, bli rött och klia. :/

Alltid Oavsett

n00bArtWork
2015-05-26 09:37
#3

Jag tycker creloer (stavning?) är skönast att sova med.

nypisnina
2015-05-26 17:18
#4

Då är det inte nickel som du är allergisk mot eller? För titan har väl inget nickel?
Isf tycker jag du ska testa kirurgiskt stål, där är väldigt lite nickel, jag är lite överkänslig själv mot diverse saker men sådana örhängen tål jag.

Perly
2015-05-26 19:25
#5

#3 Jag med, just därför jag letar efter sådana, har dock bara hittat förstora tidigare men såg några utan "hasp" som är små som förhoppningsvis kan fungera. :)

#4 Är även känslig mot nickel men ska ta o testa kirurgiskt stål, beställt en kort barbell nu för att testa :)

Alltid Oavsett

n00bArtWork
2015-05-27 21:28
#6

Exakt sådana har jag i olika modeller :)

Annons:
n00bArtWork
2015-05-27 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

försöker igen

Perly
2015-05-28 10:41
#8

Ah, samma sort som mina guldiga, du har inga släta i silver (som du har koll på vart du köpt?) :)

Alltid Oavsett

n00bArtWork
2015-05-28 14:31
#9

Nej tyvärr bara kört dessa med krimskrams ala' Nordisk mytologi alt keltiskt mönster :)

TatsuOni
2015-05-31 17:31
#10

Vill du ha ringar så finns det här: http://www.babysnake.se/ Har själv köpt örhängen i silver därifrån. http://www.babysnake.se/silver-och-brons-smycken/oronringar


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

mikkan01
2015-06-02 16:15
#11

Har beställt labrets, barbells och ringar av olika slag från crazy-factory. Märks ju lite på kvalitén att det är billigt, har fått riktiga måndagexemplar vissa gånger jag beställt men är överlag väldigt nöjd med mina smycken därifrån.

~mikkan

Perly
2015-06-04 15:41
#12

Tack för era tips, fick bli ett gäng barbells från Crazy-factory tillsvidare :)

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: