Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 1024 ggr
[spetsen]
7/30/15, 12:35 PM

Design-idéer?

Jag har sedan jag var typ 10 år (är 20 nu) velat tatuera mig men av självklara skäl inte kunnat. 
Nu när jag har råd och får tatuera mig har jag dock så jäkla svårt att veta VAD jag vill göra. Jag kommer lixom inte på några originella motiv och när jag googlar för att få idéer så kan jag fastna för en design men har ingen aning om hur jag skulle vilja göra för att den ska bli mer "min". 

Hur har ni gjort för att hitta ett motiv ni trivs med? har ni alltid haft en bra idé av vad ni vill ha?

Annons:
neasfotografier
7/30/15, 5:07 PM
#1

Jag har 3 tatueringar varav 2 av dem är texter. Så de är ju ganska lätta egentligen. Man fastnar för ett citat eller kommer på något fint själv och sen letar man fram ett fint typsnitt på dafont.com.
Den tredje och största jag har är en sugarskull/Marilyn Monroe. Fastnade otroligt mycket för en bild jag såg på google och som jag även har på ett mobilskal. Läste på lite och läste att sugarskull, enligt mexikansk tradition är för att hedra de döda. Vilket bara klickade för mig. Är en del andra detaljer i den som också har betydelse men orkar inte dra upp alla!
Sen fick tatueraren skissa lite och gav mig ett förslag och sen blev den hur bra som helst helt enkelt.

Jag har egentligen ingenting jag går efter. Ser jag något som är snyggt eller tycker att en viss tatueringsstil är snygg så funderar jag i typ 1 år eller så för att jag ska ha tid att hinna ändra mig och fundera på hur jag verkligen vill ha det. Sen om jag fortfarande verkligen vill det så gör jag det bara 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

sharpasasyringe
7/31/15, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det enklaste tror jag är att gå till en tatuerare du fastnar för (Genom hennes/hans tidigare verk) och sedan diskuterar med denne.

Då kan hen skissa upp en bild helt efter dina önskemål. 

Eventuellt att du tar med dig bilder på tatueringar / stilar du gillar så att hen kan bygga ihop en skiss.

Sist bestämde jag mig helt random för vilken form jag skulle ha att utgå ifrån, och fick sedan fler och fler idéer.

Det slutade med denna "galaxy" Batmanloggan.

Hoppas det var lite till hjälp ^^

[Tilde]
7/31/15, 9:22 PM
#3

Jag har designat mina egna och de har en personlig betydelse för mig. 🙂 Men jag skulle lätt kunna tatuera något jag bara tycker är snyggt också! Men det ska såklart vara något man inte tröttnar på. 

Jag brukar söka runt på Pinterest och se vilka tatueringar jag fastnar för. Sen kan man ta inspiration från dem och få fram något nytt. :)

dundeer
8/2/15, 2:58 AM
#4

Jag "tvingar" aldrig fram ett motiv, jag ska kunna stå för det hela livet och därför måste det kännas mer att dehär MÅSTE jag ha! :)

Upp till toppen
Annons: