Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1475 ggr
powerade
8/4/15, 3:11 PM

navelpiercing läktid?

Funderar på att ta hål i naveln, känns inte som det smartaste precis nu.

Tänkte isåfall göra det i början av jullovet, men ungefär hur lång tid tar det innan det läker? Hur känslig är den piercingen t.ex när man böjer magen, kommer det slitas och ta längre tid för läkningen?

Annons:
Honestyisdead
8/4/15, 3:15 PM
#1

Allt från 3 månader upp till ett år..en del läker aldrig, andra får återkommande problem. Det är inte ovanligt att kroppen stöter bort denna piercing vilket kan resultera i ärrbildning. 

Skulle säga att den är ganska känslig.

powerade
8/4/15, 3:24 PM
#2

Åhh, menmen den går ju att ta bort om den bara vill vara dum

Honestyisdead
8/4/15, 3:28 PM
#3

Jadå :)

powerade
8/4/15, 7:29 PM
#4

Går den att ta nu, även om det är röten? eller är det smartare att vänta till jullovet?

AsIAm
8/5/15, 1:55 PM
#5

Jag tog min för 2 veckor sen och det har gått bra, men det är ju extremt viktigt att man är noggrann med hygienen. Men trots att man tycker att man är noggrann kan det gå åt helvete, så jag har haft tur hittills :) Hänger ju mycket på hur kroppen är, om man har bra läkekött och så. Dessutom kan ju kroppen stöta bort piercingen oavsett vilken tid på året man gör den så vill man ha de ALLRA bästa förutsättningarna ska man inte göra som jag, utan göra den under vintern ;)

https://facebook.com/HantverkByGranholm/

powerade
8/5/15, 2:58 PM
#6

Jag har aldrig haft problem med tidigare piercingar ( endast om jag haft fel smycke) Aldrig heller haft problem med sår eller något. men självklart kan de gå åt skogen ändå de kan det för alla. jobbigt läge, får se vad som händer:3

Annons:
Elliiez
8/7/15, 7:14 PM
#7

Ang. årstiden så har jag gjort alla mina på tidig sommar och sommar och sen sommar och dom har klarat sig finfint :) 
Enda jag tog på vintern va ironiskt nog den enda som blev så illa att jag fick äta penicillin

Matildaalves
8/7/15, 7:55 PM
#8

Jag tog min navelpiercing för ungefär 2 månader sedan nu och den är inte riktigt läkt ännu men på god väg :) Det tar iaf minst 3 månader innan det läker :) Den var väldigt känslig och ömt de första veckorna för mig, det gjorde ont att böja sig ned mm så jag var extra försiktig med det, men nu känns det inte alls. Sen är det väldigt viktigt att man rengör noggrant annars kan det bli infekterat och göra ont.

MoaHermansson
8/7/15, 11:13 PM
#9

Har haft min navelpiercing i ett halvår och den är fortfarande inte läkt.


Upp till toppen
Annons: