Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Bilder Bodyplay Böcker & Tidningar Frågor & Svar Ideer & Tips Kirurgiska ingrepp Köp & Sälj Leva med body modification Läkning & Eftervård Mässor & Events OT. Off-Topic Piercingar Problem Sajten & andra ifokussajter Scarification & Branding Senaste alster/nya bodymods Tatueringar Tävlingar & Lekar Töjning
Tatueringar

Tatueringen flagnar!!!!

2015-08-15 11:16 #0 av: QYWEX

Vad ska jag göra?! Gjorde min tatuering för en vecka sedan och den har börjat flagna!! Bra eller dåligt?
Jag smörjer den med vaselin

Anmäl
2015-08-15 11:35 #1 av: horribleatnames

Den håller på att läka. Min flagnade efter en vecka. Fortsatte smörja och det blev fint. Så fortsätt du med det

Anmäl
2015-08-15 12:20 #2 av: Fingerprints

Det är en del av läkningsprocessen. Däremot har jag aldrig hört att man ska smörja med vaselin. Jag har alltid fått bepanthen rekommenderat. 

Anmäl
2015-08-15 12:51 #3 av: Hera

Vaselin? Varför det?

Anmäl
2015-08-15 14:14 #4 av: Zadeira

Precis som de tidigare skrev är det läkprocessen och ingen fara. Se bara till att inte försöka riva av eller dra loss hud/skorpor utan låt den vara och tvätta/smörj enligt tatuerarens rekommendation.

Jag undrar också över varför du smörjer med vaselin? Var det tatuerarens råd eller? Jag har själv bara fått råden att smörja med Bephanten.

Anmäl
2015-08-18 16:55 #5 av: RebeccaG

Använd bephanten istället, vaselin kväver tatueringen så den inte kan andas. 

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.