Annons:
Etikettallmänt
Läst 3307 ggr
Kasumi
9/11/15, 6:25 AM

Rakar dom inför tatuering?

Hej! Det är så att jag har tänkt göra en tatuering på insidan av min handled lr vid bröstet, men jag är orolig att tatueraren kommer att raka där innan denne börjar tatuera mej. Man har ju liksom små fjun typ på hela kroppen, ja kanske inte just på handleden men en bit ifrån på själva underarmen har iaf jag. Och bröstet har man ju små fjun på liksom, och jag har så konstig kroppsbehåring att om jag nopprar med pincett, vaxar, rakar, epilerar etc. så får jag bara grövre och grövre hår med tiden. Och det vill jag verkligen inte ha på varken armen lr bröstet. Så min fråga är alltså om dom måste raka innan dom börjar tatuera?

Annons:
thenewbreed
9/11/15, 6:33 AM
#1

Ja och det är för att de inte ska råka skjuta in hårstrået i hårsäcken igen, för då gör det ont som fan, speciellt om det blir infekterat i hårsäcken. Ser inte snyggt ut på tatueringen heller. 

Fick jag höra från min tatuerare i alla fall :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Kasumi
9/11/15, 6:37 AM
#2

#1 Jaha okej är det så. Ja hårsäcksinflammationer vet man vad det är, får det jätte lätt :/ Men inte så snyggt heller att få massa svarta grova hår på bröstet liksom, dilemma :p

tlover
9/11/15, 7:09 AM
#3

Att man får grövre hår om man rakar det är som tur är bara en illusion att håren inte smalnar av mot slutet utan att dom slutar rakt av gör så att håren ser grövre ut utan att vara det. Att allt hår är i "samma" växtstadie gör inte saken bättre.

Så det kommer inte att se ut så länge.

(skulle man få tjockare hår av att raka sig så skulle man få tjockare hår av att dra knivsryggen av en kökskniv efter kroppen också)

l'm back

Honestyisdead
9/11/15, 11:51 AM
#4

Precis som #3 skriver är det en illusion. Du kommer inte få grovt brösthår för att tatueraren rakar innan tatuering.

Då hade jag haft grovt hår lite överallt ;)

[Tilde]
9/17/15, 10:37 AM
#5

Mina tatuerare har faktiskt inte rakat min hud innan tatueringarna. Då har det varit på skulderblad och lår (och jag rakar själv inte låren då de bara har blonda fjun). Fick inga problem med hårsäckarna i alla fall. 👍

Kasumi
9/17/15, 10:29 PM
#6

#5 Ja precis, det är det jag tänker. Hur mkt hår har man på handleden liksom, insidan dessutom? Så vitt jag vet inget, men tänker om dom skulle raka där just in case, bara för det ska vara slätt så skulle man ju säkert få hår där tillslut.

Annons:
Honestyisdead
9/17/15, 10:44 PM
#7

#6 Som sagt, du får inte plötsligt hår för att du rakar dig. Det är en myt.

Zadeira
9/18/15, 10:22 AM
#8

Jag har alltid blivit rakad, men har aldrig nånsin märkt att det växt ut mer/mörkare hår än innan. Precis som Hera säger är det en myt att håret blir grövre av rakning.

Jag tror att det ofta kan var en extra säkerhet för att huden ska vara så slät som möjligt och så "ren" som möjligt, det ger både bättre förutsättning för att tatueringen blir så snygg som möjligt och läkningen bättre.

neasfotografier
9/19/15, 10:05 AM
#9

Har blivit rakad en gång bara och det var på revbenen. Men jag har bara en massa småfjun så de två andra gångerna var det inte nödvändigt helt enkelt :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Upp till toppen
Annons: