Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1769 ggr
FlebbaMeg
9/23/15, 8:36 PM

Mina hål i öronsnibben luktar?

Hej,
Jag har två hål i min högra öronsnibb som jag har haft så länge jag kan minnas. Ett hål som är 2 mm och det övre hålet är 1,6 mm. 
Jag har tvättat de hål i snart 5 månader tre gånger om dagen med koksalt, men det luktar fortfarande äckligt. 
Jag har varit på TRIBE i Göteborg och dem rekommenderade kostade nästan 600 kr, jag är student och har inte riktigt råd. 
Har någon något tips som kan hjälpa mot lukten?
Tack på förhand
Ebba

Djur är vänner, inte mat!

Annons:
[Ruffsetuss]
9/23/15, 8:43 PM
#1

Hej låter inte kul 😳 försök tvätta med Alsolsprit eller ring sjukvårdsupplysningen om råd , hoppas det blir bättre snart .

Honestyisdead
9/23/15, 8:44 PM
#2

Så ska det inte vara. Hade nog också kontaktat vården.

Aleya
9/24/15, 7:15 PM
#3

När jag hade töjning så sköljde jag hålen en gång i månaden och rengjorde smycket. Detta för att det fastnar död hud osv. Så det kanske är det som luktar. Om nu hålen är läkta och inte gör ont (men uppfattar inte din situation som att det skulle vara nytagna hål)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/24/15, 7:40 PM
#4

#÷ men ts tvättar 3 gånger per dag.

Aleya
9/24/15, 7:42 PM
#5

#4 låter som att ts tvättar för ofta enligt mig. Men det är bara vad jag tänker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/24/15, 7:50 PM
#6

Jag behövde tvätta var dag. Men jag använde akryl. Kan bero på det.

Annons:
Aleya
9/24/15, 7:54 PM
#7

#6 har aldrig haft det problemet oavsett om hålen är töja eller ej. Så jag måste tvätta varje dag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Udoon]
9/24/15, 9:06 PM
#8

Är inne på samma spår som #3, är det inte ömt eller rött är det nog inget att vara orolig över. Fick också lite lukt i öronen även innan jag töjde mina, bara tvätta med mild tvätt och sen eventuellt smörja med något trevligt, finns ju till och med salvor som ska förebygga lukt just i piercingar till och med.

Annars beror det ialafall för min del mycket på materialet, går jag med akryl eller så luktar det efter någon dag, med naturmaterial luktar det nästan inte ett dugg på hur länge som helst.

Upp till toppen
Annons: