Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1769 ggr
FlebbaMeg
9/23/15, 8:36 PM

Mina hål i öronsnibben luktar?

Hej,
Jag har två hål i min högra öronsnibb som jag har haft så länge jag kan minnas. Ett hål som är 2 mm och det övre hålet är 1,6 mm. 
Jag har tvättat de hål i snart 5 månader tre gånger om dagen med koksalt, men det luktar fortfarande äckligt. 
Jag har varit på TRIBE i Göteborg och dem rekommenderade kostade nästan 600 kr, jag är student och har inte riktigt råd. 
Har någon något tips som kan hjälpa mot lukten?
Tack på förhand
Ebba

Djur är vänner, inte mat!

Annons:
[Ruffsetuss]
9/23/15, 8:43 PM
#1

Hej låter inte kul 😳 försök tvätta med Alsolsprit eller ring sjukvårdsupplysningen om råd , hoppas det blir bättre snart .

Honestyisdead
9/23/15, 8:44 PM
#2

Så ska det inte vara. Hade nog också kontaktat vården.

Aleya
9/24/15, 7:15 PM
#3

När jag hade töjning så sköljde jag hålen en gång i månaden och rengjorde smycket. Detta för att det fastnar död hud osv. Så det kanske är det som luktar. Om nu hålen är läkta och inte gör ont (men uppfattar inte din situation som att det skulle vara nytagna hål)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/24/15, 7:40 PM
#4

#÷ men ts tvättar 3 gånger per dag.

Aleya
9/24/15, 7:42 PM
#5

#4 låter som att ts tvättar för ofta enligt mig. Men det är bara vad jag tänker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/24/15, 7:50 PM
#6

Jag behövde tvätta var dag. Men jag använde akryl. Kan bero på det.

Annons:
Aleya
9/24/15, 7:54 PM
#7

#6 har aldrig haft det problemet oavsett om hålen är töja eller ej. Så jag måste tvätta varje dag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Udoon]
9/24/15, 9:06 PM
#8