Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1237 ggr
Onslow
2015-09-25 12:14

Några frågor om Smiley

Hej folket!

Jag har alltid varit fascinerad av piercings men har alltid varit rädd för att ta något annat än öronen. Nu är jag 99% säker på att jag vill ha en smiley-piercing iallafall (pga vänner som har osv - så snyggt!) och har ett par frågor som jag googlat på utan att få speciellt bra svar. Tänkte att ni här inne kanske har erfarenhet och så.  

1. Jag arbetar inom service, alltså kan jag inte gömma piercingen så lätt då jag måste le större delen av min arbetstid. Hur mycket syns det om man har en liten stav typ under arbetstid? När jag ler syns en liten bit av mitt tandkött, ett par millimeter kanske. Kan visa en bild om någon undrar. 

2. Jag är rökare och har därför rätt känsligt tandkött och emalj. Kommer en smileypiercing skada mycket? Är det skada som läker om man skulle ta ut piercingen eller är det sådant som sitter i? Hörde att man kunde få mer skonsamma smycken med typ en "gummibit" bakom kulan om man har en typ hästsko, stämmer det?

3. Detta kan låta töntigt men hur är det att kyssas? Måste man vara extremt försiktig eller hur fungerar det? Känns stelt att fråga mina vänner sånt, haha. 

4. Kan man undvika att piercingen emigrerar på något sätt? Eller iallafall "bromsa" processen?

Tack på förhand!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Honestyisdead
2015-09-26 04:48
#1

1. Det kan ingen här svara på. Det ser du bäst själv. 

2. En smileypiercing kan skava på tänderna. Det är inget som kan läka.

3. Det är inga problem om den har läkt.

4. Nej.

Upp till toppen
Annons: